Gå til innhold

Hva har barna i matboksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte på hva dere pleier å bruke som pålegg til maten i matboksen i barnehagen? Pleier dere å legge noe ved siden av? Her i huset går det mye i servelat, leverpostei, smøreost, gulost, prim, kaviar, evt. annet kjøttpålegg. Vi pleier å legge nedi en liten havrekjeks, små gulrøtter, druer evt. litt annen frukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har matpakke bare én dag i uka vi da, da de har turdag på tirsdager, ellers får de all mat i bhg. Da pleier jeg å sende med ting som:

*matmuffins

*grove horn m/fyll (ost&skinke, tomatsaus og oregano f.eks)

*pastasalat

*fiskekaker og potetbåter

*eller bare "vanlig" brødskive med leverpostei og agurk, ost og skinke etc.

I tillegg legger jeg med litt oppkuttet paprika f.eks, noen sukkererter, oppdelt eple og druer (i sånne kjekke fruktposer, så de ikke blir brune og kjipe)

Skrevet

I hovedsak brødskive med brunost, kaviar, gulost, smøreost, leverpostei eller makrell i tomat. Så hender det at det også følger med noe ved siden av, men ikke alltid. F.eks druer, oliven, minigulrøtter, cherrytomater osv.

Og en sjelden gang yoghurt.

Skrevet

Tidligere fikk hun en dobbeltskive med leverpostei, salami/div kjøttpålegg og evt majo, gul-/brunost, makrell i tomat. Og en yoghurt ved siden av. Men etter foreldremøte fikk vi beskjed om at det var de færreste som spiste noe mer enn et par skjeer av yoghurten så da har jeg droppa det til fordel for litt oppskåret frukt, cherrytomater, druer eller gulrot.

Skrevet

I dag har hun forøvrig fått byttet dobbelskiva med to runde knekkebrød med hvitost :o)

Skrevet

Lillegutt på 14mnd spiser to måltider i bhg hver dag:

-dobbeltskive m kyllingpostei

-dobbeltskive med ost/skinke

-1 sånn liten danomino-yoghurt

-Litt middagsrester (fiskekake/kjøttkake/pannekake/omelett/etc)

-Noe "godt" (etpar kjeks, druer, tørkede aprikoser e.l.)

Frukt og grønt får de i bhg, og varmmat èn dag i uka.

Det er sjelden han spiser opp alt. Har prøvd med andre typer pålegg på brødskiva, men foreløpig liker han ikke så mye forskjellig

Skrevet

Her er det kun en ting som gjelder, brød med jordbærsyltetøy, ev. jordbærsyltetøy og ost.

Legger ofte med en pannakake ved siden av.

Skrevet

3 skiver med pålegg (ost, salami, smøreost, fiskepudding, kokt skinke, leverpostei, osv.), pluss en banan. Er det noe annet, så fikser dagmammaen det.

Skrevet

vanligvis 2 skiver med leverpostei og 2 knekkebrød med brunos, pluss kanskje en gulrot eller noen agurkskiver.

Fruikt har han med ved siden av, den legges i en felles fruktkurv som alle deler på ved "fruktmåltidet" kl, 15.

Skrevet

Her er det "vanlig" pålegg som regel. Men har også oppi lompe med smør, tomater, agurt (sur eller vanlig), frukt, damomino, kjøttpudding, fiskekaker... paprika, avokado.

Skrevet

pastasalat med skinke og ost eller reker er en stor hitt her.

ellers får han grovt brød med leverpostei, makrell i tomat eller ost.og grønsaker og frukt til.

ofte sender jeg med middagsrester fra gårsdagen.

innimellom sender jeg med en liten rosineske, eller en liten rund rød ost, eller en yoghurt. sånn for "kosens skyld"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...