Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 har ikke fått mensen tilbake enda, 4 mnd siden jeg fødte. Ammer fortsatt natt og dag. Må jeg redusere på ammingen for å få den tilbake eller? Det blir jo litt for dumt det og. "Nei, nå får du velge mellom pupp og søsken".
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 ble gravid uten å få mensen jeg da.to ganger skjedde det faktisk og på p pilla og det hele.pleier og komme tilbake etter 6 mnd ca har jeg hørt da.har aldri hatt mensen på grunn av piller,så jeg vet ikke:)ble gravid på pilla når minste var ett år ca.så ikke mink med morsmelka nei.godt for ungen det da!
susemor-3 små Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg måtte helt slutte å amme for å få igang syklusen igjen. Men jeg valgte likevel å amme i ti mnd. Så det ble snaut to år mellom de to eldste våre, det er jo også ganske tett. Men jeg vet om flere som får igang syklusen igjen så snart de reduserer på ammingen i forbindelse med at barnet får fast føde rundt 6 mnd. Kan du ikke vente et par mnd, og se det litt an. Sikkert godt for deg å få litt pause mellom graviditetene også:-)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg fullammet, men fikk mensen igjen etter 6 mnd. Da ble jeg gravid like etterpå. Ha litt tolmodighet. Mensen kommer når den kommer. Kaskje blir du gravid før den er der også.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Har hørt at kroppen ikke er klar for en ny graviditet før menstruasjonen kommer tilbake. Hvorfor ikke la kroppen styre, kos deg og forsett å amme førstemann og så kan nummer to komme når den kommer;) ikke noe å stresse med vel..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Du kan i teorien bli gravid med en gang uten mens, men det kan også godt være at det ikke skjer før du er ferdig å amme. Hvis du ser litt i slektsbøker er det veldig ofte 2 til 2,5 år mellom barna. Dette handler nok en del om amming.
Lykke X 4 Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Du kan være beskyttet mot graviditet av ammingen, men du trenger ikke være det. Mitt råd er: Begynn og prøv på en til. For noen klaffer det med en gang, andre må vente litt lenger. Du trenger ikke redusere ammingen. Mensen kommer når kroppen er klar. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Da ville jeg ha fortsatt å amme og rett og slett ventet til kroppen var klar. Ideelt sett bør kroppen få 18 mnd pause mellom graviditetene for å komme seg til hektene igjen. PS! Sier ikke dette for å skremme vettet av deg, men har i skrivende stund to venninner som har to tette (2 år og noen mnd) og begge sier at kunne de valgt igjen ville de ha ventet. Sikkert kos når de blir eldre, men akkurat nå får jeg det beskrevet som "helvete på jord" og at jeg skal være glad for at vi ventet.
susemor-3 små Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Hehe.. "helvete på jord". Vi har tre ganske tette, ca to år mellom hver. Ja, det er kaos til tider, men jeg angerer ikke en dag på at vi fikk de så relativt tett!!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 To år og noen måneder er vel ikke akkurat veldig tett da? Vi har 23 måneder mellom våre to (syns egentlig ikke det er kjempetett heller), og det har ikke akkurat vært helvete på jord ;-) Tror det har mye å si hvordan barna er. Yngste nærmer seg ett år, og jeg må heller si at jeg er glad vi ikke får baby nå i stedet, med tanke på eldstemann som innimellom viser sterke trekk av det man vel kaller trassalder :-) Så for oss var knapt to år bedre enn f.eks tre år i mellom. Men jeg ser at det nok er fordeler dersom man har en god del år mellom barna, 5-6 år eller mer, men for mange har det jo med når man begynner å få barn, og hvor mange man vil ha.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Og til HI, beklager avsporingen der. Det er jo bare å droppe prevensjon, og la kroppen bli gravid når den er klar for det. Ville ikke kuttet ut amminga for å få fortgang i det (med mindre du har veldig sterke grunner til at barna må bli så tette som mulig da). Har hørt om flere som har blitt gravide uten å få tilbake mensen (mensen viser jo at man har vært fruktbar, så dersom man blir gravid ved første mulighet rekker man jo ikke å få mensen i mellom graviditetene).
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #12 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg fullammer og fikk mensen idag, 4,5 mnd siden fødsel.. Og jeg ville absolutt ikke ha den allrerede..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå