Vilhaentil! Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Hold kjeft å slutt å klag! Hvis de bare vil være hjemme i 6 uker så får dere droppe resten av pappapermen da vettu.. Hos oss får pappaen ingen permisjon i det hele tatt, noe som gjør det vanskelig for oss å få flere barn fordi jeg er for syk til å ha barnet hjemme alene i x antall mnd. Hvis vi skal gjøre det må vi spare opp penger på forhånd slik at han kan ta ulønnet permisjon og være hjemme.. Skjønner ikke at de kan øke permisjonen til en gruppe fedre, når menn med uføre partnere ikke får noen ting, det er vel kansje den gruppen som trenger det mest!!
OsloMor Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Fordi din mann ikke har rett på perm, så betyr vel ikke akkurat det at andre skal slutte å være uenig med den kommende ordningen? Det minner meg om argumentasjonen om at en skal spise om maten sin, når det er barn i Afrika som sulter..
Lilletrollogmamma Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Litt enig med deg der oslomor. Vi har alle ulike behov, og kjemper selvfølgelig for det som vi synes er den beste løsningen. Men om du HI er for syk, så er det jo regler som sier at en kan overføre permisjonen til far?? Men når dette er sagt, så er jeg enig med den ne ordningen. Men jeg forstår godt at ikke alle er det...
Mrs. Bouquet Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Min mann har heller ikke rett på pappaperm, men det betyr vel ikke at jeg er noe mer enig i den nye ordningen. Faktisk så syns jeg hver enkelt familie skal kunne fordele hele permisjonen akkurat som dem selv vil. De tre ukene mor har permisjon før fødsel bør ikke være med i regnestykket i det hele tatt.
Vilhaentil! Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2008 Når jeg er uføre så får ikke jeg permisjon, så da er det jo heller ingen ting å overføre til far. Jeg får engangsstønad.. For tre år siden så hadde jeg vel kansje vært en del av hylekoret selv, men idag er jeg litt fortvilet og lei meg for at de ikke gjorde noe med denne urettferdigheten som rammer uføre kvinner og deres menn.. Hvorfor skal mors sykdom ramme far slik at han ikke får permisjon? Hvorfor blir ikke far behandlet som likeverdig foreldre? Hadde han vært ufør og jeg frisk ville vi fått perm som alle andre... Når vi sliter sånn ihverdagen og kansje ikke kan få dette barnet som vi begge ønsker oss så veldig blir jeg litt oppgitt når folk klager på at de har fått noe vi ønsker og trenger mer en mye annet.... Når det er sagt så synes ikke jeg heller noe om at staten skal bestemme hvordan permen skal fordeles, men det er liksom ikke verdens undergang som man kunne få inntrykk av og hvis det er umulig å gjennomføre så får dere droppe fars uker da.. Ville at dere skulle vite at noen fedre få faktisk INGENTING!
Lilletrollogmamma Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Bare for å ha sagt det tydelig, så er jeg enig med den nye ordningen, MEN jeg syns det er trist at det ikke finnes en ordning for de som tjener for lite til at pappa for perm. Det være seg sykdom eller studier...Jeg skjønner godt hva du mener!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå