Shabby Cheap Chic Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Har ei på 4 uker og har veldig lyst til å prøve tøybleier... Har sett mest på FuzziBunz og BG... Tips å komme med? Av alle slag mottas med takk..
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Bruker BumGenius og Heute Pocket. Heute Pocket er ganske like BumGenius, men selges ikke i Norge såvidt jeg vet, og ser ut til å ha gått ut av produksjon. Har brukt BG siden hun var ca 1,5 år, da begynte vi med tøybleier. Har prøvd bleiene på babyborndukka, da kneppet slik at de blir så små som mulig, og det ble ikke så aller værst Er veldig fornøyd med bleiene. Og nå er det vel 2 innlegg i dem, jeg har den forrige varianten med kun 1. Det jeg synes er veldig greit med BG er at man kan bruke dem så lange pga kneppingen, så slipper man kjøpe nye str hele tiden. Lykke til =) Forresten, det eneste jeg savner på BG er sprekere farger evt mønster, men det får du jo med Fuzzibunz.
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2008 Takk for svar.. Er det jeg har tenkt på å ... BG virker genaile siden de kan brukes lenge... Får vel kjøpe inn noen FB også.. Håper det ikke er så vanskelig med tøybleier , men er vel bare en vane det å..
meg & to små vampyrer Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 Det ser veldig greit ut med de tøybleiene. Lurer på om vi skal vurdere det om vi får en til. Men er det vanskelig? Hva gjør man helt konkret?
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2008 Gå inn på www.bleieboden.no Der har du BG og FB og mange andre typer.. Jeg vi velge disse for de fungerer som en vanlig bleie og trenger ikke sperrelag utenpå..
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Har en på 7uker og vi kombinerer foreløpig litt med engangs. Men vi har brukt MamaBless Onesize Bambus & Mother Ease Bambus (ikke onesize) formsydde med pul lag fra Imse Vimse. Det har fungert veldig bra :-) Ingen lekasjer i hele tatt med tøybleiene, og det har vi hatt med engangs. Venter på BG AIO nå og gleder meg til å prøve de :-) Kommer nok til å kjøpe noen FuzziBunz vi også, de ser gode ut. MamaBless & Mother Ease bleiene bruker faktisk jenta vår på nesten 3 år til nattbleier med et ulltrekk fra LIO, selvfølgelig med noen innlegg i tilegg. Så de holder LENGE :-)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Rask innføring: BumGenius og FuzziBunz er lommebleier, dvs at innlegget kan taes ut. Jeg pleier å ta det ut før vask, men det er ikke nødvendig. Men etter de er vasket kan det være lurt å ta de ut, for å får de til å tørke fortere. Etter å ha vasket dem på 60 grader med halv mengde flytende vaskemiddel, så henger du dem til tørk (eller tromler dem). Når de er tørre så legger du inn innleggene og de er klare til bruk. Når de er skitne så legger du dem i en bøtte/pose og venter på at du har nok til å vaske. Om det er bæsj i bleien så kaster du det bare i do, før du legger bleien i bøtta/posen. Du kan bruke rispapir inni bleien for å fange opp bæsjen, men jeg gidder ikke det lengre. Noe mer du lurer på? Jeg blir nok å bruke brettebleier til nestemann til å begynne med, og ullbukser. (N reagerte på lanolinen i ullbukene, så det gikk ikke på henne)
meg & to små vampyrer Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Men sånn rispapir da? Bruker man det inni? og om ikke man gjør det, skal bare avføringen ligge der da? Forklar med detaljert og konkret da? værsåsnill?
meg & to små vampyrer Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Takk ! Du er en knupp! Det hørtes ikke ille ut. Kan man bruke de fra de er nyfødte de lommebleiene? Lite lysten på brettebleier.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Joda, du kan bruke de fra begynnelsen av. De kan reguleres. N bruker dem på dukken sin =)
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. oktober 2008 Ja man kan det de finner i forskjellige størelse og onesize-- jeg sendte noen mail med de som driver bleieboden og det kunne de anbefae.. Jeg orker heller ikke tanken på brettebleier...
meg & to små vampyrer Skrevet 8. oktober 2008 #13 Skrevet 8. oktober 2008 Ok. Hva er forskjellen på alt-i-ett-bleie og lommebleie?
flashdancepants Skrevet 8. oktober 2008 #14 Skrevet 8. oktober 2008 Bruker Bum Genius, og er superfornøyd! Spør om du lurer på noe!
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. oktober 2008 #15 Skrevet 8. oktober 2008 Lommebleien har lomme som innlegget ligger i, og kan dermed tas ut. Alt-i-ett er som en papirbleie, bare i tøy. Kan ikke ta ut noe. Alt-i-ett tar lengre tid og tørke, og i lommebleien kan du legge inn ekstra inlegg om du ønsker det.
Shabby Cheap Chic Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. oktober 2008 Brukte du det siden h*n var nyfødt? Jenta mi er 4 uker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå