LitenGuttIVente<3 Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Er det flere som kjenner svakere spark?? Er 28+1, og synes de siste dagene at det har vært svakere spark fra lillegutt.. Er det normalt siden han har mindre plass nå? Bærer langt bak i ryggen og har ikke fått så stor mage enda, men har kjent kraftige spark fra uke 22 ca
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg syns kanskje du kan ta en telefon til fødeavdelingen? Så er du på den sikre siden
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 dub kjenner jo ikke så mye spark når han ligger langt bak i ryggen da.spende mot ryggen og det er jo lettest og kjenne på andre måtene da,men du kan jo ta kontakt vis du erengstelig
saltogpepper Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Rundt uke 28-30 kjente jeg svakere spark en stund og ble ganske bekymret. Til slutt tok jeg kontakt med jordmor og hun lyttet på babyen - alt var i orden. Jeg fant ut at det kan være ganske normalt rundt denne tiden at livet i magen roer seg litt ettersom det blir dårligere plass der inne å bevege seg på. Sparkene kjennes også svakere når babyen snur seg og sparker innover mot ryggen. Så etter all sannsynlighet har du ingen ting å bekymre deg over! For min del har det viltre livet i magen plutselig kommet tilbake igjen (uke 31) - men det varierer litt fra dag til dag og dette tror jeg er normalt. Det viktigste er at du kjenner noe hver dag. Det kan være lurt å sette seg i ro en stund hver dag og kjenne etter - når du kjenner litt liv, kan du se på klokken og hvis du kjenner fem bevegelser (små eller store) i løpet av 20 minutter skal visst alt være i orden. Samtidig er jo slikt litt vanskelig å forholde seg til, for man blir jo også rådet til å ta kontakt dersom livet i magen plutselig forandrer seg merkbart. Hvis du er bekymret kan du ta kontakt medjordmor/fødeavdelingen - de tar gjerne en liten ekstra lytt på bekymrede mødre i 3.trimester. Jeg var selv redd for å virke hysterisk men de tok meg helt på alvor og det var veldig deilig å få bekreftet at alt var i orden ... Når det er sagt er det visst ganske vanlig at sparkene blir litt svakere utover i 3.trimester ettersom babyen får mindre plass...
LitenGuttIVente<3 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2008 jeg var inne til registrering (ctg) for 6 dager siden og da vart alt helt normalt.. Ble sendt dit fordi legen synes babyen hadde litt for langsom hjerterytme, men alt så bra ut på sykehuset. Jeg kjenner masse bevegelse, men sparkene er svakere nå enn før men det er vel normalt.. håper jeg:)
temine Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Så lenge du kjenner masse bevegelse tror jeg du kan ta det med ro. Er ikke uvanlig at de slutter å sparke og går mer over til å kave og gli rundt der inne. Plassen blir mindre, så de får ikke like stor plass til å ta sats og sparke:) Du skal telle bevegelse og, ikke bare spark.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå