Gå til innhold

Er det usunt å drikke mye Farris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått helt dilla...tar dessverre litt av. Gjerne over en liter for dagen. Inneholder jo endel salter og mineraler. Så spørs det om det er skadelig for babyen?? Hvis det er det må jeg jo kutte ned på det. Noen som vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farris er ikke farlig. Det som ikke er bra er brus med sukker i store mengder. Drikker selv minst 1,5 liter hver dag. Fått helt dilla på smaken eple jeg da.

Skrevet

herregud nei...)) d e sunt m farris....visst du har halsbrann...prøv d...d hjelper faktis..(hjelper meg ialfall) eg drikker forferdeli mye farris)))...er i 34+1))

Skrevet

Kullsyre er ikke bra, hverken for gravide eller andre. Synd men sant!

Skrevet

Hvorfor er det ikke bra? På hvilken måte?

Tannleger f.eks. sier brus er skadelig, men Farris helt ufarlig.

Anyway, hørt man bør passe på å drikke for mye for å være forsiktig med for mye salter da. Selv drikker jeg ofte en halvliter om dagen, det skal være ok etter hva jeg har forstått. Og bra siden vi får i oss mer vann.

Skrevet

Da jeg gikk til naprapat/kostholdsekspert, sa han at det er kullhydratene(?) som er "farlige".

Man kan visst få kreft av de.

Som man for øvrig snart kan av ALT annet man spiser og drikker.

Greia er vel bare at man må få i seg 5-6 liter med kullsyreholdig drikke om dagen, for at det skal ha noe å si.

Jeg tar i allfall farrisdrikkingen min med knusende ro! :)

Skrevet

Nei nei!!! Kullsyren er CO2 (karbondioksid), og CO2 er IKKE giftig eller skadelig på noen som helst måte. Vi puster oksygen inn, også puster vi CO2 ut. Gjennom fotosyntesen produserer planter og trær oksygen ved å ta opp CO2, så for vegetasjonen er CO2 absolutt nødvendig. IKKE GIFTIG!! Når det gjelder CO2 som en drivhusgass som kan føre til økt temperatur på jorda etc er det jo ikke bra med for høye utslipp eller noe, men altså.. Det som får brusen til å bruse er CO2, og det er IKKE skadelig...

Skrevet

Du sier du er obs på at farris inneholder mye mineraler og salter, dette gjør at du nok bør kutte ned på farris drikkingen. Mye salt i kroppen gjør at kroppen holder på væske som igjen fører til økt blodtrykk. Det er ikke heldig spesielt mot slutten av svangerskapet når mange uansett får mye væske i kroppen så kommer altså farrisen "på toppen" av dette.. Sjekk blodtrykket ditt og snakk med legen, er det litt høyt bør du kutte den ut!!!

Skrevet

Hmm..legen min sa at det er lurt å drikke Farris om man har lite fostervann..høres veldig merkelig ut da;) men han sa så...=) så da tror jeg ikke det er farlig hvertfall;)

Skrevet

Neida ikke farlig, men, om du sliter med mye ødemer så gjør det ikke ting bedre hvertfall, siden salt binder vannet. Men om du hverken sliter med det eller høyt blodtrykk så hadde hvertfall jeg drukket i vei. (digger bon aqua og ramløsa jeg;;)

Skrevet

Altfor mye synsing her!!!

Salt - natriumklorid er ikke bra- og det får vi for mye av de fleste av oss..

Salter; magnesium, kalsium, kalium m.fl trenger vi mer av.

Kullsyre er med på å "bruke opp" de nødvendige saltene i kroppen, fordi kullsyre co2 er så "surt" at disse alkaliske saltene hjelper kroppen med å balansere kroppens ph.

Co2 er bra for trærnes del, men er ikke bra for menneskekroppen - derfor bl.a at vi puster den ut igjen...

Les boken The Ph-miracle av Dr Robert Young, hvis dere vil lære mer om dette viktige temaet som ingen vil at folk flest skal vite om. Eller se på youtube - søk ph + dr young f.eks. Lykke til! Hilsen Eks-brusdrikker!!

Skrevet

Vet du, farris, spesielt BRIS, med smak kan gi syreskader på tennene...

Hadde jeg aldri trodd - men tannlegen til mamma spurte om hvor mye brus hun egentlig drikker??

Hun drikker ikke annen brus enn BRIS, og likevel...

Så det må hun faktisk slutte med...

Skrevet

"ALT" er farlig om man overdriver.... Det er farlig å leve,man kan dø av det!

Jeg har den holdninga at litt av alt er en bra balanse. Man skal ikke slutte heeeelt å drikke cola selv om det er koffein i det,men tenke seg litt om, Farris er mye sunnere enn sukkerholdig brus,så om man får dilla på det vil jeg jo påstå at man er heldig jeg da.

Jeg har dilla på det selv,og er utrolig takknemlig for at jeg ikke fikk dilla på burger,godis eller cola!

Slapp av høner,det ånær sæ! :)

Skrevet

Hehe,enig m deg, malyn! "Alt" er jo liksom farlig nå, så for å si d som muttern pleier å si "spis gulrøtter mens d ennå er sunt"... Og alt m måte er jo en bra leveregel når d gjelder så mangt, sikkert Farris også. Men drikk og kos deg du=)

Skrevet

Godt å høre, da kan vi fortsette med god samvittighet :P

Skrevet

"Alt er farlig"......." Noen skal man jo dø av"....

Ja, og hvis man stikker hodet i sanden, så forsvinner hele verden........ All slags brus er usunt! Sånn er det bare! Ingen vits i å prøve å lure hverken seg selv eller andre til å tro at det er bra, hverken for en selv eller barnet.

Har du halsbrann, leggkramper, luft i magen, problemer med tenner / tannkjøtt, blodtrykk eller andre typiske gravide-problemer; slutt med all kullsyreholdig drikke ihvertfall.

Enkelt og billig!

Good luck!

Skrevet

Alt er usundt i store mengder uansett..... Men, Farris er garantert ikkje det verste ein kan drikke. Det beste er å drikke naturleg vatn uansett....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...