Gå til innhold

Ut og trille for å sove... SLITSOMT!


juliash

Anbefalte innlegg

Lurte på hvordan dere får ungene deres til å sove på dagen? Sønnen min nekter å sove med mindre jeg triller en tur ute med han, da sovner han tvert. Men syns det er litt slitsomt å trille ute i all slags vær hver andre time. Prøvde bare å legge han i vognen (både ute og inne) sånn at han sovner i vogna, men det funket ikke - MÅ ABSOLUTT ut å gå med han for at han skal sovne... Noen tips og/eller triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med å legge ham i vognen og trille over dørstokken?

 

eg triller alltid tur. men det er fordi eg må ut minst to gager hver dag siden eg må hente og levere i barnehagen. om jeg ikke får han til å sove inne tar eg å triller to min ned til postkassen. da sovner han så kan han ligge utenfor eller i gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det sånn de første 2-3 månedene, men så fant jeg ut at jeg kunne vugge henne i bilstolen, da sovnet hun godt. Og så vugge i vippestol, godt pakket inn, og så legge henne forsiktig over i senga, evt pakk henne stramt inn i tepper og vugge henne i armene eller gyngende på sengekanten, så opp i senga. Våkner hun etter kort tid kan det hende det er rap, så ta opp barnet og prøv leggingen på nytt, ofte kan de sove videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ett omvendt problem. Han nekter å sove i vognen og jeg vill ut å gå tur minst en gang daglig. Men han sover bare i sin egen seng hver gang han skal sove. Jeg bare legger han ned og han sovner tvert og sover 2-3 timer x 2 hver dag.

Så her må vi åg tur nåe han er våken og da vill han ikke ligge i vognen, han vill jo se ut hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det problemet i sommer, men det ble bedre da hun plutselig tok smokken da hun var 3,5 mnd gammel. Nektet å ta den før da, men etter det har hun stort sett sovnet fort med smokken.

Ellers kan du prøve å trille frem og tilbake over ei dørmatte e.l. og gradvis trappe ned til lett byssing helt til han sovner, og så sette fra deg vogna rolig med en gang han sover! Men ikke sett på bremsen, for da våkner frøkna mi i hvert fall. De er mest var på lyder (brå lyder) de første 15-20 min. etter at de er sovnet, og hvis de våkner etter bare 10-15 min. blir de gjerne lysvåkne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...