fnat Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 hhar selv hatt dette siden 20 uke ca. men det blir verre og verre til lenger man kommer. Er i uke 34 nå å går med nedpress hver dag i perioder. Det betyr vel ikke at fødsel kansje kommer før? Ubehaglig er det vertfall.
Bamsemums Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Dette kjenner jeg godt til... Begynte ved uke 31. Jeg er også i uke 34. Veldig ubehagelig ja. Jeg er andre gangs fødende men hadde det ikke slik i forrige svangerskap.
en av hver Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Er ikke helt sikker på hva du mener, men har noen ganger noe som vel kan kalles nedpress. Da føler jeg liksom for å knipe igjen. Jeg tror nok knipeøvelser er bra mot dette, for det styrker bekkenbunnen. Det er jo fint mot inkontinens også, så anbefaler å knipe. (10 sek, 10 ganger etter hverandre, gjerne to-tre ganger daglig. Jeg oppnår tre ganger etter hverandre en gang daglig...) Det betyr nok ikke at fødselen kommer, det bare føles som om ungen kan dette ut liksom..
fnat Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2008 jeg er også andregangs, tror nok kansje det er mer vanlig da? jeg hadde det heller ikke i første sv.skap.
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har også nedpress daglig. Noen ganger kjempe kraftige andre litt bedre. Er i uke 35 selv og var hos jordmor som mente at det var kraftige kynnere. Hun kunne ikke si om det betydde om hun kom noe før, var vist bare å vente:) Et godt råd jeg fikk er å puste rolig og ikke spenne musklene hvis det blir ubehagelig. Lykke til videre:)
fnat Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2008 Så nedpress er i hovedsak kynnere??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå