Gå til innhold

Må man ha ammebh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette et must?

Jeg vet jeg kommer til å stikke i et aent rom å amme når det er folk her uansett, er jeg sammen med venniner så bryr jeg meg ikke om puppene henger her å der,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ vel ingenting egentlig, annet enn det man finner ut av er best sjøl!!:)

Men jeg tenker nå det er mye enklere med ammebh, enn å kludre med de vanlige. Går jo an å prøve seg fram!

Skrevet

absolutt ikke,men det er bare mere lettvint

Skrevet

Nei, absolutt ikke :) jeg brukte like ofte vanlig bh.

Men det er veldig greit å ha en myk ammebh om natten og de første par ukene når man får spreng i tide og utide osv.

Skrevet

Å amme med vanlig spile-bh er ikke lett. Den må dyttes ned, og da blir spilen lett vond. Eller hele greia strammer, og du slapper ikke godt nok av og får ikke god ammestilling. Å kle helt av seg er veldig tungvindt, særlig på vintern, eller med litt tettsittende klær.

Det er dessuten anbefalt å ikke ha spiler, da de kan klemme mot deler av brystet og gi tilstoppede melkeganger og dermed brystbetennelse. Men jeg hadde amme-bh med spiler, og det gikk greit.Jeg har store pupper, så jeg kjøpte dyre bher(som alltid..), men vet at de hadde noen gode, fine og billigere på KappAhl. Og anbefaler en uten spiler til natten, ellers lekker du nok. Men den kan jo være "vanlig" da.

Anbefaler altså at du invisterer i to gode amme-bher :-)

Skrevet

begynte med ammebh jeg da,men det var ikke mange ukene før jeg gikk over til vanelig.liker dem ikke og de datt jo av hengslane eller de så fort og blei lei av det da,så jegslengte bare puppen over bhkamten:)enklest det.trenger jo ikke vise mer for det.gjorde ikke jeg da.gjør det du føler for og er best da.

Skrevet

For min del var det ikke hensynet til å vise/ ikke vise som var avgjørende for bruk av ammebh.

Det er mulig det kommer an på puppene til den enkelte, men for meg var dt umulig å få bretta hele den vanlige bhen under hele puppen.

Det ble da klem noe som kunne føre til både ubehag og utrolig mye søl med melk hist og her (ikke så flott å sprute melk over bordet på venninnene)

Uansett måtte jeg jo ha noen bher som jeg kunne bruke, for mine vanlig med spiler passet ikke så da var det mer naturlig å kjøpe gode ammebher enn noe annet.

Jeg sliter generelt med at bhstroppene sklir ned fordi jeg ikke får strammet nok, dette problemet hadde jeg ikke med ammebhene jeg kjøpte.

Skrevet

Har du målt hvor mange cm du er under brystet da, Herkules? For jeg hadde samme problem, helt til jeg fant ut at jeg gikk med feil bh-størrelse. Veldig mange kjøper bher som er for store under brystet(rundt på en måte), og da blir lengden på stroppene helt feil. Jeg gikk fra 75 til 65/70. Dette hadde ALT å si. Må bare nevnes at da skal man også gå litt opp i cup-størrelse.

Skrevet

Du må nesten bare prøve deg fram. Kan jo alltids kjøpe ammebh senere hvis du finner ut at du vil prøve det. For meg hadde det ikke vært aktuelt å gå uten, de dagene jeg kler meg upraktisk mtp amming angrer jeg som en hund ved første ammestund. Er ofte ute på café, hos venner, på senteret osv, og sverger til enten ammebh eller en god ammesinglet. Utrolig mye enklere å amme da. Og du må nok regne med å sove med bh/singlet om natta også, det kan lekke en del.

Skrevet

Du MÅ ikke, men det er absolutt det mest praktiske.

Det du derimot MÅ huske på er å styre unna bh-er med spiler (gjelder både ammebhene og de vanlige) så lenge du ammer.

Spiler er en stor risikofaktor når det gjelder brystbetennelser og det har du ikke lyst til å få.

Så, mitt råd er å kjøpe 3-4 gode ammebher uten spiler, det gjør hele ammesituasjonen mye mer håndterlig.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til å bruke dette så veldig mye, men har kjøpt en for å prøve nå etter fødsel.. Jeg kommer ikke til å amme offentlig uansett så det er ikke noe jeg MÅ ha for min del. Men det er sikkart mer letthvint da.. Men jeg synes de er så tynne osv, og klarer ikke helt venne meg til det. Er vant med push-up jeg da, hehe;) Blir sikkert annerledes når jeg får sett hvor mye melk det kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...