Gå til innhold

Når byttet dere til bilsete nr to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor var barnet? Her bruker Milla babysetet i ene bilen, enda - hun var på sist kontroll (1 mnd siden) 7 kg og 70 cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da han hadde vokst ut av det....hehe... er vel veldig individuelt når vil jeg tro... Gutten min var vel 9-10 mnd og ca 9 kg +

Burde vel ha byttet enda litt før.... En i barnehagen til gutten min er ca 14 mnd og bruker babysetet enda, men det er jo forskjell på både barn og setene.... Bytt når du føler hun ikke sitter godt lenger

Skrevet

He, he - hun er 14 mnd, jenta mi også;o) Føler pga alderen jeg "må" bytte snart, men hun sitter jo veldig greit i setet sitt enda, da. Har bilsete nr to i den andre bilen da - og hun sitter fint der også - ser ikke ut som hun "foretrekker" det ene eller det andre;o)

Skrevet

10mnd, rett rundt 9kg og husker ikke lengden.

Skrevet

Vi brukte første sete leeenge. Byttet da han var 14.5 mnd.

Skrevet

Hvor stor var han da?

Skrevet

Ja, det er sånn vi holder på også;o) Milla er 14 mnd. Hvir stor var han da dere følte dere måtte bytte da? Hvor lang/tung?

Skrevet

vi byttet da snuppa var 7 mnd. da var hun vel litt over 7 kg.. men hun brukte baby setet il hun var 15 mnd. som ekstra sete...

mini er nå ca 8 kg. han er 5 mnd... han bruker baby sete enda men vurdere å bytte snart

Skrevet

Sjekket helsekortet og da var han 70 cm.

Syntes klart babysetet var litt for lite da, og han satt med en gang veldig fint i det nye.

Skrevet

Han hadde vært syk da så ver gått ned til 7590g, men hadde veid 8590 en mnd tidligere. Lengden husker jeg ikke, men han lå perfekt på kurven iallfall.

Byttet faktisk ikke fordi han vokste ut av det, men fordi vi syntes han var for gammel for et BABYsete.

3 mnd senere tok vi det faktisk fram igjen og brukte det en langhelg hvor vi måtte ha med sete på fly. Var fremdeles ikke for stort, he he.

Så heia Recaro.

Skrevet

Vi byttet rett før Leah ble 1 år, da var hun nesten 8 kg og 73 cm tror jeg:) Var mest bare fordi vi følte at det var på tide, hun satt helt fint i gammelstolen og vi bruker den fortsatt hvis noen andre skal ha henne med i bil..det er mye enklere å ta ut og inn i bil og er jo opp til 13 kg så:)

Skrevet

Hun er forresten også 14 mnd nå:)

Skrevet

Uffda - ikke kjekt når de små er syke. han har vel noe melke-eller gluten allergi eller noe hvis jeg ikke husker helt feil? Var det derfor han gikk ned?

Milla bare vokser sakte, hun - he he - lita tulle. Blir spennede å se hva som har skjedd siden 13 mnd når vi skal på kontroll i slutten av mnd...men tror vel egentlig ikke hun har vokst sånn all verdens;o) Har liksom vent meg til at hun bare er liten - er tydeligvis ikke noe galt, så da er det ikke noe å stresse med heller;o)

Skrevet

Like lang som Milla er nå det - men syns hun sitter veldig fint i begge setene....men er vel på tide å bytte snart da...

Skrevet

Ja han har cøliaki og var skikkelig dårlig forrige sommer.

Skrevet

Ja, tror det er beregnet til 13 kg vårt sete også - Maxi-cosi cabrio. Fortsetter hun i samme leia som hun har gjort kan hun vel da i teorien bruke det til hun er 4-5 år, he he...men er vel noe med lengden også?

Skrevet

Stakkars liten - ikke gøy å ha en sånn sykdom kan jeg tenke meg...er jo så mye en må passe på da:o(

Skrevet

Mina var 10-11 mnd, husker ikke helt nøyaktig, da var hun ca 9 kg og 70 cm, eller noe sånt :o)

Skrevet

Det står jo ingenting om lengden, så man må vel bare se ann barnet,,om de sitter godt og ikke plages av at bena henger utenfor:) Bena henger jo utenfor på sete 2 også, så jeg vet ikke..Leah er 76 cm nå og har ingen problemer med beina i stol 1..Men hun er blitt vant med å se ut av vinduet i stol 2 nå, så litt sur når vi en sjelden gang har henne i stol 1..hehe, må jo se noe jo:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...