Gå til innhold

Hva er verst/best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At barn tar igjen eller at de ikke tar igjen når noen er "slemme" mot de? Jenta mi tar igjen om noen lugger, slår, klyper ol. Jeg er ikke sikker på om jeg synes det er ok. Men jeg tror heller ikke jeg hadde likt om hun ikke tok affære på en eller annen måte heller...Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste hadde vel vært om de lærte seg å si "Du må ikke lugge/slå/bite/klype, det gjør vondt og er ikke snilt" og så gått.

Men hvor lette er det å få de minste til å skjønne.

Så uavhengig av hva som er pedagogisk riktig så foretrekker jeg at lillegutt tar igjen framfor å bare ta imot......

Skrevet

Min ble slått og lugget en del i barnehagen da han var 3-4 år, av en annen litt aggresiv gutt. Da barnehageansatte fortalte meg at de hadde sagt til min sønn at han skulle ta igjen med samme mynt, regaerte jeg på det. Mine barn får, under ingen omstendighet, lov å slå eller lugge.

Tenke seg til hvilket artig "voldsregime" de skulle fått i barnehagen om alle barna fikk "ta igjen" når de ble slått eller lugget?!

Skrevet

Hun får jo selvfølgelig ikke lov til å slå...Men det kan jo skje da i ett uoppmerksomt øyeblikk i barnehagen. Jeg har gitt henne beskjed om at hun ikke har lov å ta igjen, og heller hente en voksen å gi beskjed om hva som har hendt.

Skrevet

At de ikke tar igjen,, da har det lett for å bli en liten slosskamp..

Tuppa er en sladrehank hehe og det synes jeg er veldig fint ;) hun sier til den andre ungen at hun sier det til de voksne om han hun ikke gir seg..

Jeg synes det er litt vanskelig fordi jeg vil ikke at hun skal la seg tråkke på, men man kan liksom ikke si at det er ok at hun tar igjen heller, "du får lov til å slå så lenge det var noen andre som begynte"..

Derfor synes jeg det er greit at hun går å sier ifra isteden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...