Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ganske kvalm og sykmeldt fordi det var litt trøbbel til å begynne med. Er snart 9 uker. På sykehuset fikk jeg beskjed om at nå så det bra ut, men jeg kunne ta kontaktt hvis jeg ikke var kvalm lenger.

Nå lurer jeg på om dere er like kvalme hver dag, eller om det er forskjell på dagene?

I dag har jeg følt meg litt bedre, det er deilig, men samtidig blir jeg litt bekymra....

Noen som kan dele noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så veldig kvalm, men litt innimellom og ikke nødvendigvis på morgnen. Noen dager er greie andre mere trøblete. Hjelper å ta litt mat, en frukt for eksempel. Trenger jo ikke spise for to riktig enda :-D

Skrevet

Takk for svar!

Er der flere som har erfaringer dere vil dele? Er litt bekymra her....

(Rart så bekymra en blir etter litt trøbbel....:)

Skrevet

For meg er det også stor forskjell på dagene, og jeg syns kvalmen forandrer seg fra uke til uke også.

Kvalmen kom i uke 6 tror jeg, men forsvant like etter for så å komme heftig tilbake. Var uggen hele tida og ville bare ligge. Nå er jeg mye bedre, er fortsatt litt kvalm, men det resulterer mest i at jeg brekker meg noen ganger hver dag. Det gjør vondt der og da, men så er det over og det er flere timer til neste gang.

Er forresten 9+3.

Skrevet

Dette med kvalme er jo så fryktelig individuelt... I mitt første svangerskap kom kvalmen i uke 6 og jeg spydde slavisk en- to ganger pr dag på formiddagen (hver gang jeg hadde spist mitt første måltid) Og dette sluttet rundt uke 13-14.

Denne gangen kom også kvalmen i uke 6, men det var aldri noe "symstem" på når jeg var kvalm osv... Jeg kastet ikke opp denne gangen heller, men følte meg fyllesyk fra tid til annen... Noen ganger i døgnet var jeg drit kvalm og andre ganger følte jeg meg helt fin... Var ikke noe rytme i det hele tatt. Kvamlen kunne være sterk i noen dager for så å ikke kjenne noe i flere dager igjen. Var veldig av og på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...