Gå til innhold

Er dette noe jeg kan gå til lege med...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og bli henvist til fysioterapaut el. ?

Jeg har en veldig dårlig holdning i skuldre, rygg, dvs. skuldrene mine luter veldig fremover og nedover. Dette er svært skjemmende, og fører til at jeg bevisst og ubevisst retter meg opp og holder opp skuldrene for å se litt ordentlig ut. Hvilken igjen fører til at jeg får store nakke og hode smerter.

Trener pilates (3 år) og mye rygg øvelser for å prøve å stramme meg opp, men synes ikke det funker. Er det noe hjelp å få? Har jo en holdning som en gammal kjerring :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg til lege du! Der får du sikkert en henvisning videre til de som skulle kunne hjelpe deg. Det er veldig dumt å gå rundt med noe som gjør at du føler deg utilpass, selv om det ikke direkte er en "sykdom". Lykke til!

Skrevet

Ja det er helt greit å gå til legen med det problemet. Der kan du jo ta opp alt i grunnen av små og store problemer og bekymringer, ikke bare ved sykdom. Så kan du jo høre hva han/hun mener, og evt bli henvist videre. Jeg har også litt dårlig holdning. Har en kul bakpå nakken på en måte, så jeg ser ikke rett ut liksom. Har også slitt med nakkesmerter og vondt utover i armene i mange år. Har nå gått til kiropraktor jevnlig i et par år, og smertene er stort sett borte, tidligere var de kroniske.. Har altså fått et mye bedre liv. Han synes at jeg har blitt rettere bakpå ryggen også, men kan ikke helt si at jeg ser det selv, men det å bli kvitt smertene var viktigst. Jeg har forsøkt fysioterapeut mot dette flere ganger, men det har hatt null effekt på meg. Men kan jo hende det hjelper på dine plager, å lære hvordan du kan trene effektivt for å bygge opp muskulaturen bak der eller noe. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...