Gå til innhold

ang permisjon. 54 uker med 80%

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det med pappa perm. på 6uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.

Skrevet

uff da;) men hvis jeg jobber en uke i mnd, fra og med januar, når han er hjemme. blir den uken forskyvet da? permisjonen min går ut i april. ifølge nav

Skrevet

Hm? Det siste der skjønte jeg ikke? Hvilken uke er det du mener blir forskyvet?

Skrevet

Så lenge en av dere er hjemme i permisjon (han tar sine uker og du jobber) løper jo permisjonen, og ingenting forskyves.

Skrevet

ja det er det som er tidkonto.. :) Da blir permisjonen så mye forlenget som du jobber...

Skrevet

ja ikke i hans permisjon da. Han kan ikke ha pappaperm hvis du skal jobbe og få forskjøvet permisjon... om du skjønner..

Skrevet

fødet 12 juni. (prematur) permisjonen min startet 16 juni. ifølge nav så slutter permisjonen min 24 april. (men jeg har 80%)

bf skal ta pappa perm en uke i mnd, fra januar. det er noe oppe i hodet mitt som sier at dette her ikke stemmer. hvis jeg skal jobbe når han er hjemme. når det gjelder min permisjons tid.

noen som kan forklere meg dette her... eller stemmer mage følelsen min........er ikke så lett å forklare:P

Skrevet

Hvis jeg teller 44 uker fra starttidspunktet du sier, så kommer jeg til 24 april. Teller jeg 54 uker (som du mener at du har) så kommer jeg til 26. juni. Tror det må være noen misforståelser mellom dere og nav, om hvilken type permisjonslengde og dekningsgrad dere har valgt. Ring dem i morgen!

Men permisjonstiden endres ikke av at du jobber og han tar en uke i måneden fra januar av. Permisjonen løper den, en av dere er i permisjon hele tiden - og ingenting blir forskyvet fordi om du jobber den uka han er hjemme. Det er sånn det er det.

Skrevet

Og det er HELE permisjonen som (hvis nav har rett) er slutt 24. april - ikke din del. Permisjonensperioden inkluderer alltid pappas uker, så når det står at permisjonen er slutt 24. april, så skal pappaen ha sine uker før den datoen.

Skrevet

ok. da har nav tatt feil her trur jeg. enten er permisjonen min satt til feil dato ellers så skal jeg ha mer kr:) hehe

Skrevet

om permisjonen din startet 16 juni så må du regne ut 8 juni

om du velger 54 uker (80 %) så er 3 uker før du føder.. om du føder før tiden så mister du de tre ukene. så da sitter dere igjen med 51 uker...dvs at permisjonen din er ferdig ca 8 juni om jeg har regnet rett....

Skrevet

jeg mener at når permisjons tiden min begynner 16 juni så kan den ikke slutte 24 april. da har jeg jo 100 %. det virker som om de har 16 juni -6 uker. da stemmer det jo. men det blir jo feil det også.

Skrevet

Som sagt: jeg tror de har tolket det sånn at dere valgte 100% lønn i 44 uker, da stemmer den informasjonen du har gitt her. Ring dem i morgen du :o)

Skrevet

hehe ja jeg mener at det er noe sånt å ikke 24 april. fikk jo sjokk når de sa det. men jeg har avtalt møte med de. men ville bare høre litt her, sånn at jeg vet at jeg har rett. har kranglet en del med de før.

jeg var sykemeldt når jeg fødet. har det noe å si, eller blir det fortsatt 8 juni. fødet 12 juni:)

Skrevet

jeg kommer fram til at din del av permen er ferdig den 23.april, og at hele perm tiden er over 4.juni... (54 uker -3uker før fødsel=51 uker-6 uker fedrekvote=45 uker.) tell 45 uker fra fødsel.

Skrevet

Ja, forresten.. Trulte og Emma har helt rett. Når jeg tenker meg om, så sto det jo i brevet jeg fikk fra nav ang. permisjonen at MIN maksdato (altså sluttdatoen for MIN del av permisjonen) var den og den datoen.. Og da blir det Trulte og Emma sier helt riktig.

Sorry....hehe..jeg tenkte ikke med hele huet... ;o)

Skrevet

si at nav har rett. at permisjonen min slutter 23/24 april. bf skal ta en uke i mnd fra og med januar (da må jeg jobbe) da slutter nav å betale permisjon den 4/8juni?

jeg skal ha lille gutt i barnehage. derfor jeg kom på dette her med permisjons tiden. må vite når vi skal ha han i barnehage:) å når jeg er inne på dette her så kan jeg jo spørre om et sp til:P? hvis hele permisjons tiden slutter 34/8juni. så har vi jo 2/3mnd som vi må finne på noe lurt:) barnehagen starter i aug. å det er jo kjedelig å måtte betale for et år:) hehe jaja jeg tenker litt mye, det er ikke lett å sortere alt oppe her noen ganger;)

Skrevet

hehe glemte jo helt å spørre sp:P HERREGUD ER DET MULIG...... den kontant støtten kan jeg få den fra juni? har jeg rett til kontant støtte til barnehage? eller må jeg betale for et helt år.....

Skrevet

kontant støtten får du fra mnd etter barnet har blitt 1 år. hvis du har full bhg plass får du ikke kontantstøtte. hvis du har deltid kan du kanskje få redusert kontant støtte.

alle utbetalinger fra nav (foreldrepenger) opphører 8 juni.

Skrevet

Tusen takk for svar:) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...