Jenta_00_ Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 gud de snakker som om det skulle vært å ta en antibiotikakkur =S
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Ja, for mange er det nok slik også! Hvis noen har behov for å ta abort, må de gjerne gjøre det for meg. Jeg skal ikke ta på meg å dømme andre for hva de gjør. En abort er en abort, uansett om en dveler rundt det og syntes at det er et vanskelig valg eller ikke.
Jenta_00_ Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2008 sier ikke at man skal dømme folk pga av det de gjør, jeg har selv vært igjennom det valget og har i dag ingen barn(så du skjønner utfallet) men det var ikke akkurat noe som jeg tok lett på. Uansett hvor "enkelt" det måtte være å fatte sin beslutning så syns jeg ikke det skal være SÅ enkelt som å si "ja jeg skal ta abort. ferdig."
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Så du syntes prosessen var bedre fordi du ikke syntes der var SÅ enkelt? Jeg er i samme båt som deg, men jeg blir bare så lei denne evige "skammen" som de som tar abort blir stemplet med! Å dynke seg i dårlig samvittighet og skyldfølelse gjør ikke situasjonen noe bedre. Jeg har et inntrykk av at abort blir sett på som en bestialsk handling og at de som får utført et slikt inngrep bør passe inn under kategorier som "de var i en vanskelig situasjon", "de bruker det ikke som prevensjon", "de ble voldtatt" eller "den og den situasjonen førte til at de ikke kunne bære frem barnet". Hvis noen har behov for abort, så tar de abort, uansett grunn eller om det er hardt for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå