Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Hei Ungen min begynte med litt h-melk idag...dvs.får noen skjeer med det, og dypper brødet has i det.. hva synes dere om det? altfor tidlig`? han liker ikke noen av tilleggene..og ikke intr i pupp lengre... må jo få i han melk`??
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 For tidlig, det kan bli veldig hardt til magen til ungen din.
tante grusom master of law Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Burde ikke gi melk før de er et år.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 hvorfor gikk dette bra med unger før da?
Kosel Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg ville vel i første omgang spurt lege/hs og ikke oss her inne... Men siden du spør: Jeg ville hadde jeg vært deg hvertfall ikke gitt h-melk, lettmelk er mildere og legen/hs her anbefaler hvertfall at barn ikke får h-melk fordi det er feit melk, men at man gir lettmelk i stedet.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 okey, takk for svar hører heller mer på dem som har mange barn selv jeg....kan ikke høre på hs/lege hver gang..ikke kommet langt da...
Kosel Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Ser den med hs/lege Men akkurat på sånne matting så har jeg spurt. Ja, barn overlevde på melk før - det er vel ikke det at det nødvendigvis er så farlig at de får melk, men at det kan være hardt for magen og vondt for barna. Mini kunne ikke få noe meieriprodukter før etter fylte året fordi han med stor sannsynlighet ikke tålte det og det ikke var verdt å prøve mens han var liten. Nå går det heldigvis fint. Sammen med egg i hans tilfelle og det har vist seg at han er allergisk mot det. Det er jo ku-melk i masse av disse frukt youghurtene man kan kjøpe fra 6mnd alder og så lenge barnet ikke reagerer på det så er det vel heller ikke noe problem. Men jeg hadde nok vært skeptisk til å fylle flasken morgen/kveld evt midt på dagen og på natten men ku-melk til et så lite barn..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 men det gjør jeg ikke det da=) bare dypper brødet has i det...og gir noen t-skjeer med det....
fumlis og skrikerungene Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Nå tror jeg faktisk de anbefaler ekstra lett melk.. Det forandres stadig det der altså.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 ja man kan bli forvirra av mindre... en dag er det farlig, men så neste dag er det ikke farlig... gjelder jo det meste nå for tida HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Men hvis barnet ditt spiser 2 grøtmåltider til dagen (6 mnd. grøt), så dekker det dagsbehovet for melk for et barn på den alderen. Min sønn sluttet med melk da han var ca. 7 mnd. Da nektet han. Jeg snakket da med ernæringseksperten i nestlè. Hun sa at de ikke trengte mer melk enn det. Heller få vann som tørstedrikke. Vi begynte med biola ved 10 mnd. men da i samråd med lege. For barnet mitt ville ikke ha mer grøt ved 9 mnd. ca..
Kosel Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Da hadde jeg bare kjørt på videre! Evt byttet melke type. Jeg hadde en som måtte ha/må fortsatt ha en flaske melk på morgenen og kvelden for å sovne så om han hadde nektet mme den gange han ikke ville ha pupp lengre vet jeg ikke hva jeg ville gjort... hehe Ja, alt er jo egntlig farlig er det ikke...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Altså, barn skal jo ha hmelk fremfor lettmellk, fordi de trenger det fettet som er i den. Barn trenger fett for å utvikle seg normalt. Stakkars SMÅ barn som blir satt på slanking. Snakker ikke om å gi ungen hamburger fordi det er fett liksom, men sunt fett skal barn ha. Men, det er litt tidlig med melk enda synes jo jeg... Det er visst veldig hardt for magen.
fumlis og skrikerungene Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 Det kan nok hende du tar litt feil der anonym 20:11. Helsestasjonen (De vet ALT) sa at nå skal de ha lettmelk. En uke etter det fikk jeg vite av en barnehageansatt at de siste nye var ekstra lettmelk. MEN jeg gir lettmelk for det drikker vi andre, og tror ikke ungen hadde daua selv om han hadde fått H-melk. Dattera mi lever ennå og hun er fostra opp på H-melk. Man blir kanskje litt mindre fanatisk jo flere man får?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 ja ikke lett og bli klok på dette.... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå