Gå til innhold

Svangerskapskurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man, og er dette noe man må ta initiativ til selv?

Er i uke 18, og jordmor har ikke nevnt noe om dette ennå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vi var på det rundt uke 30 eller noe..

Jeg angrer meg for at vi meldte oss på, syns det bare var tull og svada.. Hehehe.. Men det var vårt syn på sv.skapskurs..

Snakk med jordmoren din om det, spør om kommunen ikke skal arrangere slikt.. Evnt sykehuset.

Skrevet

Ja, dette er noe du må ta initistiv til selv, du må ringe inn til ditt nærmeste sykehus og høre der. Men du har nok god tid på deg, du blir skrevet opp på et kurs som går rundt den tiden du er 30-38 uker.Jeg ringte selv inn når jeg var 20 uker for og sikkre meg time, men det var det ikke noe grunn til og stresse med;-) Det er forskjellig fra sykehus til sykehus hvor lenge kurset varer, men her på a-hus slo de sammen alle timen på en dag, vi var der fra 1700 til 2230 en søndag, men jeg veit om sykehus som deler det opp i 3 dager.

Grunnen til at jordmor ikke har sakt noe er sikkert fordi du enda har en lang vei igjen før dette egentlig er et tema for deg. Men du kan ta det opp med henne selv når du enn ønsker,hun skal i hovedsaken ha nr direkte til hun som skal holde kurset.

Skrevet

Vi var veldig positivt overrasket når vi dro dit, til og med min kjære som jeg virkelig bokstaveligtalt måtte dra inn dit var kjempe fornøyde med det kurset.Selv om vi begge hadde lest alt som er og lese om fødsel osv så var det noe helt annet når vi var der,for fortsatt masse ny info,og du får pratet med og stilt spørsmål du lurer på til en som har peiling.Og jeg hadde velidig angst med tanke på fødselen, men hun setter det i et kjempe fint perspektiv som gjorde at jeg giikk hjem med en enormt ro i kroppen. Og som mannen min sa etter kurset "Nå skjønner jeg virkelig hva du skal igjennom,og nå synes jeg sååå synd i deg.Trodde ikke at det var slik det ville bli."osv, og det sier litt, for min mann er ikke den som egentlig er i stand til og si slikt. Men nå var vi heldige og fikk se fødsels vidio også da, på mange sykehus har de jo sluttet med dette for og ikke skremme de gravide. Men det var bare mannen min som oppfattet dette som skremmende da.. hehe... Jeg anbefaler deg virkelig og gå dit.

Skrevet

var på skjekk på torsdag.25 uker på vei og da sa hun at jeg får lapp om det og de hadde satt opp sånn i november og kunne være med om jeg ville.fikktidligerejeg da.føder 3 uker før tia og sist rakk jeg det ikke.for det om det r 3 har jeg lyst å være med og se hvor mange som skal ha og kan få kontakt med.før og etter fødsel,men jordmødrene ordner med gruppe ja.så det er jo på slutten av svangerskapet ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...