Donna1 Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 ingenting m graviditet å gjøre men siden dt er så mange kloke hoder her så prøver jeg her. dt har seg sånn at jeg begynte jobbe den 20 august etter at jeg avslutet attføring, og desverre ble jeg sykemeldt den 18 mnd etter altså 4 uker å 1 dag etter at jeg begynte jobbe. vet noen av dere om jeg da har krav p sykepenger? Ble sykemeldt til den 26 sept.har hørt at man må jobbe 1 hel mnd for å ha krav på sykepenger. men ble sykemldt 2 dager før det hadde gått en mnd. litt surt om jeg ik får en krone dah. er jo snakk om nesten 7000 ,- noen som vet eller har vært borti det samme som meg?
Pappalille Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er da ganske sikke rpå at så lenge du har sykemelding har du krav på penger fra dag én. Det er egenmeldinger det er restriksjoner på.
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 For å ha rett på sykepenger må du ha vært ansatt i 4 uker, for å ha rett til å benytte deg av egenmeldding må du ha jobbet i 2 mnd. Det står på nav.no .-)
Donna1 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2008 ja men 4 uker eller en mnd? det er forskjell på det hehe for om det er en mnd så har jeg ik jobbet så lenge før jeg ble sykemldt men har jobbet 4 uker og 1 dag lissom.
monabea Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 I følge Folketrygdloven 8-2 er det 4 uker som er opptjeningstiden: "For å få rett til sykepenger må medlemmet ha vært i arbeid i minst fire uker umiddelbart før han eller hun ble arbeidsufør. "
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå