-Mariposa- Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg jobber som sykepleier og lurer på hva som er standard når man blir gravid. Kan vi fortsatt håndtere medisiner på samme måte? Hva med antibiotika iv? Vet at man ikke skal håndtere cytostatika, men det er jo flere cytostatika enn man vet om, det er jo ikke bare de på kreftavdelinga som håndterer det? Jeg er ikke gravid ennå og om jeg blir det har jeg ikke lyst til å si det på jobben med en gang liksom...
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Der jeg jobbet før, brukte sykepleierne munnbind og hansker ved blanding av antibiotika i.v. Og så klart blandes all antibiotika inne i avtrekksskap. Er jo greit å ta sine forhåndsregler.
Klar Som Et Egg Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg var litt slumsete med det i førsten, da jeg jobbet på en med avd med MYE AB iv... Ikke var det avtrekk der heller, og å ha vinduet oppe er strengt forbudt (kjempeflott tiltak for oss som må stå i det hver dag... ).. Men vi flyttet til en annen by, så jeg måtte slutte på arbeidsplassen min.. Hadde jeg jobbet der lengre, hadde jeg vært flinkere med hansker og munnbind. (jobber ikke nå). I Sverige er gravide sykepleiere fritatt AB adm, samt nattevakter... Det skjer ikke her!
trine->mai07 og juni09 Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Hadde ikke noe problemer med det når jeg var gravid. Bare være nøye med at man bruker hansker og avtrekksvifte! Dersom du jobber på sykehus og de ikke har avtrekksvifte bør de meldes til helsetilsynet..... Det er faktisk ikke lov til å blande ulike blandinger uten, pga HMS! Cytostatika blandes hos oss KUN på medisinrommet i vår etg, vi har en dagbehandlingsenhet i samme etasje som jeg jobber (ort.traume) og vi har en spesiell avtrekksvifte som "suger" mye bedre enn de i de andre etasjene. Hos oss blandes IKKE cytostatika andre steder på huset.
smilan Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Kjekt å vite det her, har vært mere påpasselig med hansker, 2 par faktisk... Jeg trodde alle hadde avtrekksvifte jeg, det er jo pålagt.. Er det ikke? Ble litt usikker nå.
-Mariposa- Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 Vi har et eget avlukke inne på medisinrommet med en skjerm over. Har ikke helt tenkt over om det er vifte der eller ikke, får spørre litt diskre en dag... Hansker bruker jeg alltid ved ab, men ikke munnbind. Tror kanskje jeg ville fått litt rare blikk om jeg var den eneste som plutselig brukte munnbind på medisinrommet... hadde tatt seg ut om jeg slapp nattevakter ettersom det er nattevakt jeg er, he he. Men prøver å få meg en dagstilling nå da.
smilan Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Genial ordning i sverige det da ;-) Bare synd vi jobber i norge da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå