Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg jobber RÆVVA av meg, kveld, dag, natt og helger + jul, påske, 17 mai og alle røde dager. Jeg har utbetalt 16000,- (høyskoleutdanning) Ser unga mine minimalt og det er masse stress. Kjenner en som er uføretrygda og har utbetalt 13 000... TRETTEN TUSEN!!!! Hva er vitsen med å jobbe RÆVVA av seg????
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 vitsen er vel at man skal jobbe for fellesskapet slik at norge blir et bra sted å bo der alle (vel,iallefall de fleste) er med å jobber og betaler skatt. vitsen er og at man føler at man er av nytte for noe og at man ikke går hjemme og råtner bort fordi ingen trenger deg...eller at du ikke har noen form for samvittighet og er så lat at du ikke gidder å jobbe. men noen ganger kan man virkelig spørre seg selv hva vitsen er...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 jeg er i samme situasjon som deg..jobber reva av meg jeg også..dag, kveld, natt helger helligdager osv.. samme utbetaling som deg..jeg kjenner en som går på sosialen som får utbetalt 14000 i mnd.. har tenkt tanken jeg også..fristende å sitte på Ræven å motta 2000 mindre i lønn, ennå slite ræven av seg for de stakkkars kronene du taper på å motta sosiahjelp.. men samtidig så er det vel ikke så fett å gå på sosialen eller å være uføretrygdet..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Så du mener at en person som er så uheldig å ikke kunne jobbe ikke har rett på en økonomi til å leve med da? Man blir ikke uføretrygdet pga latskap, vettu.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Bare til informasjon: det er forskjell på trygd og sosialhjelp. Både i hvorfor man mottar ytelsen og hvor mye man mottar. Jeg jobber i sosialtjenesten, og kan opplyse deg om at det ikke er spesielt lukrativt å være sosialklient. De aller fleste som mottar sosialhjelp ønsker å komme seg i jobb, men har ting i sin livssituasjon som hindrer dem. Min jobb er å innvilge dem nok penger til at de kan ha et ok liv, samtidig som jeg motiverer dem og tilrettelegger forholdene for å komme seg i arbeid eller aktivitet. Mennesker som mottar trygd, er som oftest syke. De har krav på trygdeutbetalinger, da deres helse hindrer dem i å forsørge seg selv. De er svært sjelden late, men er ulike typer mennesker som alle oss andre. Noen av dem vil nok også hevde at det er urettferdig at sykdom tvinger dem til en svært begrenset økonomi. Så, neste gang: Ikke uttal deg før du vet hva du snakker om.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Hi hva jobber du med? Jeg er enig i at det var en lav lønn, hadde vært artig å vite hva udanning du har. De fleste jeg kjenner med høy utdanning får mer betalt. Er du sosionom? De kjenner jeg til har lav lønn.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Når du er uføretrygda er det jo fordi du er syk og ikke kan jobbe. Den personen må jo ha råd til å kjøpe mat, hus og klær da. Enig i at du tjener dårlig, men det rettferdiggjør ikke at det skal gå utover de uføretrygdede. Foretrekker du å ha litt celebral parese, sitte i rullestol etc. Hopp foran en bil så er det i boks.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Skulle GJERNE byttet med HI. Ville veldig gjerne vært frisk slik at jeg kunne jobbet, følt meg vel og mottatt en skikkelig lønn. Men fordi jeg er kronisk syk har jeg ikke sjangs i helvete å klare en jobb. Så før du ønsker deg uføretrygd.. TENK DEG OM!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Nei, hun kan ikke jobbe i helsesektoren med så lite empati for andre. Tror ikke helt på hele greia, jeg. Det er bare i helsesektoren de tjener så dårlig med høyskoleutdanning. Og denne dama har jo tydeligvis ikke sett hvordan det er å være syk. Hun lyver.
Pappalille Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 Det er da all mulighet til å sjekke hva slags lønn du kan regne med i et gitt yrke før du tar noen form for utdannelse. Jeg har ikke noen voldsomt høy lønn, men jobber med noe jeg liker. Sånn er det bare. Skulle jeg gjerne hatt bedre betalt? Ja, selvfølgelig, men da måtte jeg funnet på noe annet. Synes synd på folk som er så negativt innstilt til sin egen hverdag jeg. Og det å være uføretrygdet er neppe noe sirkusliv. Jeg vil heller tjene dårlig og ha evner, helse og mulighet til å velge enn å være syk eller ufør og ikke ha noe valg.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg bytter gjerne jeg HI, søren meg smålig å være sjalu på de som ikke kan råd for at de ikke kan jobbe. Synes du vi skal straffes for at vi er uføre?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 Født i 1985 og ufør 2 kjønnstønnogsønn???? DET er horibelt å uføretrygde så unge folk! De aller aller fleste kan bidra med litt, om du har ADHD, sitter i rullestol eller har gikt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 HAHAHA! Nå vet vi enda en ting! Å det er at det er jammen ikke vits å ta en høyskoleutdanning! Jeg har "BARE" gymnaset og blir sett ned på men har utbetalt over 20 000 kr i mnd!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 Det er veeeeldig vanskelig å få innvilget ung uføretrygd, så dersom kjønnstønneren har dette, har hun nok sine grunner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå