oro1 Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Får en haug med unger m/foreldre på besøk til helgen. Noen som har forslag på litt enkel og kreativ mat man kan lage? barna får pølser, men alle foreldrene kommer også og jeg kunne tenke meg å servere noe annet enn pølser til dem. Forslag??
monabea Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Til foreldrene kan jeg foreslå meksikansk lasagne som er kjempegod og lett å lage: Meksikansk lasagne (Til ca 3-4 personer) 1 pk. soft hvetetortilla, ca 260 g 2 ss smør 400 g svinefilet, evn. kyllingfilet 1 gul løk 1 paprika 1 ss hvetemel 1 fajita kryddermiks (old el paso) 1 glass garlic salsa (evn chunky salsa) 1 dl vann 1 boks matfløte 200 g revet ost Svinefilet, løk og paprika stekes sammen med smøret. Strø over mel og krydder. Ta i vann, fløte og salsa. La småkoke i 5-10 min. Legg lagvis kjøttfyll og tortilla i en ildfast form. Ost på toppen. Stekes i 200 grader i ca 20 min. Server med hvitløksbrød, salat og rømme. Bon appetitte. =)
erteposen + 4 Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Djevelens advokat eller latskapens dronning her. Hvorfor ikke gi alle det samme? Vet ikke hvor gamle barna er, men mine og vennene deres er så fornøyd når de går i selskap og ingen har servert pølser. De foretrekker pizza eller gryterett. Vil du gjøre det veldig enkelt, kan du servere pizzahorn til de voksne og de barna som kanskje vil ha de. På foreldrekafe i bhg serverte vi en god suppe - en kremet, tomatisert kyllingsuppe. Surr 1 løk og hvitløk. Bland i 1-2 ts karri, 2 sure epler i terninger, og terninger av 2 kyllingfilet - og surr litt til. Tøm over 2 bokser hakket tomat, 2 terninger hønsebuljong, pepper, litt chilli og 1 ss sukker. Kok under lokk i 15 min til kyllingen er kokt, og bland i 1-3 dl fløte. Smak til med salt, pepper og sukker. Kan med hell tilsettes andre grønnsaker, smaker, kikerter osv. Skal du lage mye ville jeg nok ha drysset litt maizenna over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå