Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Kanskje ett fryktelig dumt spørsmål, men... Har jo en hel del babytøy som skal vaskes før bruk. Men også når tulla kommer må jo tøy vaskes, det samme med håndduker, gulpekluter, sengetøy osv... Hvordan gjør dere det? Samler dere til dere har ei full maskin, eller vasker dere den lilles tøy sammen med deres tøy? Og hva med sengetøy og håndduker? Er sikkert ikke noen riktig måte å gjøre det på, men greit med andres erfaringer Og i tillegg, hvor lenge før tøyet skal i bruk vasker dere det? Blir jo en del som skal vaskes til en vinterbaby, og jeg sliter med bekkenet allerede...! Må opp og ned trapp for å vaske, og så klør det litt i fingrene etter å få ting i stand
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Det her er sånn jeg har gjort det da.. Er 27+4 i dag.. og alt babytøyet er vasket allerede.. noe etter 1 mann, men mest nytt som mamma har kjøpt, og noe jeg har kjøpt Vasket det med Neutral uten parfyme.. Vasket det meste for seg selv, da det var så mye å vaske at det ble full maskin.. hvis ikke så vasker jeg det sammen med våres.. sengetøyet vasker jeg alene, evt sammen med annnet sengetøy i samme farge. Når det ikke er brukt før så vasker jeg det to ganger.. Samme med tepper o.l.. Håndkler vasker jeg sammen med våres håndkler.. Jeg har vært tidlig ute denne gangen.. har termin 4 januar.. men den stemmer nok ikke helt.. så regner med at hun kommer i midten av desember.. og jeg har ikke tenkt til å ha en haug med ting å gjøre de siste mnd.. har i tillegg en på 1,5 år her.. så syns det er godt å blir ferdig med det jeg kan..
erteposen + 4 Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg vasket ikke babyens klær seperat, i alle fall første 6 mnd. Samlet sammen til en maskin, og alt gikk på 60 grader. Gulpekluter gikk inn sammen med håndklær, med jevne mellomrom på 90 grader. Våre sengtøy og håndklær gikk i samme maskin som den lille, men vi tok av og til alt på 90 grader. Jeg hadde det meste vasket i god tid. Er du rett for støv så kjøp store zip it poser på rema 1000. Veldig greit om det er snakk om et par mnd. Ullbodyer endte jeg ofte opp med å ta for hånd. Hadde bare et par stykker som ofte ble brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå