Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 kanjeg bytte til mitt etternavn? jeg har foreldreansvaret på meg. kan jeg da bytte? uten att det blir noe problem? eller må han godta det?
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 har du foreldreansvaret alene kan du bare melde navneendring til folkeregisteret. Har dere felles foreldreansvar må du ha hans underskrift for å få bytta .
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Ikke HI, men med foreldreansvar mener du foreldreansvar, ikke hvem som har hovedomsorg, sant? At sålenge han står oppført som far så må han skrive under..?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har foreldreansvaret og hovet omsorgen, vi har vanlig samær ordningern. men har lyst til å bytte navn, men veit det vil bli ett helvete vis han skal ha ett ord med det og gjøre, derefor lurte jeg på om han kan nekte meg å bytte det og om han må skrive under noe.
Kosel Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Foreldreansvaret kan du ha alene selv om han står oppført som far. Om du feks trenger bf sin underskrift når barnet skal ha pass så har dere DELT foreldreansvar og far må skrive under ved navnendring. Hovedomsorg og samvær har ingenting med foreldreansvaret å gjøre. En kan i praksis han 50/50 omsorg, men mor kan stå som eneste med foreldreansvaret. (vet at et er liiiiiiite sannsynelig at en har ansvaret alene når man deler omsorgen slik - men det var for å statuere et eksempel.)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Ok, meg som er anonym over her. Bare lurte fordi jeg snart blir alene med baby på 5 mnd, og regner jo dermed med jeg får hovedomsorgen. Drittsekken av en mann var utro og har hatt ei på si 3 av de 4 mnd baby har levd, og jeg angrer som en hund på at jeg gikk med på å gi baby hans etternavn med mitt som mellomnavn.. Syns kanskje h*n heller burde ha mitt etternavn når h*n bor hos meg. Men da må altså han være enig i et evt navneskifte altså? Damn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå