sivanneg Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 syyykt:O da har jo barnet blitt født... kommer jo ikke til å få klart det viktigste som vogn å sengeplass å klær til da da:s *fortvila* men de skulle prøve få det til å gå litt raskere, men har mine tvil...
Gjøkeredet③ Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Dette kan jo ikke stemme? Hvor i landet er dette NAV kontoret? Jeg leverte min søknad på fredag for 4 uker siden og hadde pengene på konto torsdagen etter.. Jeg spurte da jeg leverte søknaden hvor lang behandlingstid det ville være, og fikk til svar at disse søknadene ble behandlet fortløpende så det skulle ikke ta så lang tid. Dette var i Kristiansand Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så forskjellig fra kontor til kontor når det gjelder NAV.. De er jo helt ubrukelige...
HegeAE Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 1 mnd fekk eg vite på NAV i dag, men eg skal faktisk ringe til dei, for her blir alle søknader behandla sentralt. Først skal vi levere inn lokalt, så dei sender den vidare sentralt. Velkomen til Hordaland seier eg :/ Og eg mangler vogn, ellers er det meste ordna ja. Heldigvis for det. Ellers må eg ty til sosialen til eg har fått pengene frå NAV. Kjedelig viss ein ikkje får noko penger før etter jul...... Da SKRIKER eg HØGT........
sivanneg Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2008 leverte inn i bodø, å di sa de skulle sende den til fauske (nabo"byen")... men at de hadde advart mot 3 mnd behandlingstid, men at det kanskje gikk liiitt fortere siden vi bare skulle ha engangsstød. å ikke foreldrepenger, men hun kunne ikke låve noe:/
Tonjepuus89 Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg leverte og i bodø og tok vel 3-4 uker fra jeg leverte til pengene var på konto... Jeg sendte den bare i posten og snakket ikke med noen hos nav engang jeg=P
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 jeg leverte min inn får 2 uker siden, spurte hvor lang tid det ville ta og hun på nav sa ca3 uker, ikke så mye lengere i allefall. håper jeg får svar neste uke ellers så skal jeg ringe å høre:)
Mrs. Bouquet Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Rart jeg leverte søknaden en tirsdag ret før stengetid og hadde pengene på konto på fredagen, altså 3 arbeidsdager senere. Svaret fikk jeg i posten uka etter. Engangsstønaden er jo beregnetsom lønn for de 3 ukene før og 6 ukene etter man må ha permisjon, så litt rart om det ikke skal være mulig å gjøre det raskere.
HegeAE Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Da får ein berre vente litt til og håpe at pengene er inne på konto før november....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Blir stadig overrasket over at folk venter så lenge med å sette seg inn i prosessen rundt søknad om ulike stønader. Det er da nokså innlysende at det er behandlingstid på søknader, og at det kan ta tid å få utbetalt pengene (det er tross alt endel info om søkeren som skal innhentes). Dessuten er det da mye enklere å ha pengene en mnd før terminen slik at en kan ordne litt på forhånd. Når det er sagt. HI, ta deg en tur i banken og be om et forbrukslån tilsvarende det du får i engangsstønad, så betaler du det bare tilbake med en gang du får pengene på konto. Det ordner seg om en bare planlegger litt og er litt kreativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå