lille skatten Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Hva betyr alle disse forkortningene dere bruker? Jeg skjeonner at EL er egg loesning, men hva er IKM? Jeg brukte P-Ring er det noen andre som har brukt det? Er det lettere aa bli gravid siden den vistnok har mindre hormoner? Er det andre her som akkurat har begynt aa proeve?Jeg har bare hat 1 mens etter jeg sluttet med P-ringen og jeg tror jeg har hatt 1 EL saa jeg venter spent selv om det bare er foerste gangen.. ER det stor sjans for aa bli gravid saa fort? Noen her som har blitt de?
maaneskinn Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har ikke gått på P-ring, men p-sprøyte. Jeg fikk tilbake menstruasjonen etter fem mnd. Jeg er i 4pp (prøveperiode). IKM betyr Ikke kommende mens. Det er alltid noen som blir gravid fort, mens andre bruker litt tid. Det er så forskjellig.
lille skatten Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2008 Aha det var oppklarende, tusen takk for svar..
familieAug09 Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er også ny her! Og sliter litt med alle forkortelsene, men lærer de vel. Har akkurat begynt å prøve. Tok ut spiralen for 3 uker siden og har hatt en mens. Er veldig spent på hvor lang tid det tar, hvis jeg hele tatt kan bli gravid. Ganske mange spørsmål som melder seg, egentlig er det ganske uvirkelig at jeg kanskje blir grarvid snart. Spent
lille skatten Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2008 Da er vi ganske likt, jeg sluttet med P-ringen 2 1/2 uke siden og har ogsa hatt 1 mens og jeg tror ogsa en EL. Men jeg vet jo ike helt hvordan syklusen min er enda saa vi faar se om det var noe egg.. og om det ble befruktet.. men jeg tror nok ikke jeg har saann flaks..det hade jo nesten vaert litt urettferdig naar man ser hvor mange som har proevd lenge her.. Men man vet aldri;)
meg & to små vampyrer Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Det med hvor raskt syklusen stabiliserer seg er veldig individuelt. Kan være alt fra med en gang til 6 måneder:) IKM- dagen du forventer mensen EL-eggløsning Det ligger et forklarende innlegg her et sted om alle forkortelser og kjerringråd og sjanser for å bli gravid osv. Er vel litt over 20% sjanse hver syklus.
lille skatten Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 Oi 20 prosent?? det er jo ganske mye:) Ja da er de jo bare aa haape da..
meg & to små vampyrer Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Ja, er vel noe sånt:) Ja, er bare å krysse fingrene:) og å ha seg med jevne mellomrom.
Cian Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Bra link som forklarer forkortelsene brukt her http://www.barnimagen.com/forum/thread/10832775
familieAug09 Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 20 %sjanse for å bli gravid i første periode ja...det hadde tatt seg ut. Herregud, da hadde jeg blitt glad. men jeg skrur ned forventningene litt, for det virker som det ofte kan ta mye lengre tid. Er det veldig viktig å være sunn, før man blir gravid? dvs ikke røyke, drikke, være lat osv. Vanskelig å slutte med det før jeg vet at jeg er gravid, selvom jeg kanskje hadde blitt det fortere hvis jeg hadde vært sunnere. Har EL i morgen etter kalkulatoren, så nå må gubben snart komme hjem fra jobb:)
Gurine og gulla Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Hei. ser du har fått svar på alle spm dine allerede:) Jeg har vært her inne i litt over 2 år nå... men skal prøve for første gang denne mnd... witha : Tror det er lurt å vere sunnere i hvertfall:) det skal vist nok øke sjangsene:) Når har dere ikm da? Jeg har om ca 2 uker:) Håper spiren sitter på 1. forsøk:) Har så alt for lite tolmodighet:)
lille skatten Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 8. oktober 2008 Hei.. Jeg tror jeg har IKM 23 oktober men jeg er ikke sikkert, vet enda ikke hvordan syklusen min er... Gurine: har du vaert her i 2 aar??? Vaert klar lenge da?? Akkurat faatt klarsignal fra mannen? Haaper spiren siter bade for deg og meg pa foerste forsoek.. jeg var paa frokostklubb i dag og der var det to som klarte det paa foerste to av venninene mine hjemme ogsaa.... saa det er haap;))
Gurine og gulla Skrevet 8. oktober 2008 #13 Skrevet 8. oktober 2008 Jepp vært her siden Aug 2006... Så er veldig klar, for en liten spire i magen:) Har akkurat fått klarsignal fra mannen ja... Han er av den typen som Skal ha 100% kontroll på alt... hehe jobb, hus. og vere gift.... så nå endelig...Giftet oss i mars, Kjøpte hus i juli, og jobb har vi begge 2 nå, så passer det ikke nå så vet ikke jeg:) hehe Å misunner de som blir gravide så fort. satser på at vi får det til vi også da;) Alle venindene mine har fått det til på 1. forsøk, bortsett fra ene som har holdt på i over et år:) Så er jo ikke så usansynlig da...veldig mange som får det til:) IKM min er 25 okt. er ganske like da:) Har vel El i dag eller noe sånt du da vist du har syklus på ca 28 dager:) Spennende:)
lille skatten Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. oktober 2008 Det er det som er litt rart... for jeg er nesten sikker paa at jeg hadde El natt til mandag.. og det er jo bare dag10-11??? men det kjentes ut som EL.. nesten som menssmerter, murring og var oem.. men jeg vet ikke...far proeve i dag ogsaa om bare mannen kommer hjem foer jeg har sovnet... Jeg fikk klarsignal paa bryllupsreisen.. fikk nesten skjokk for jeg hadde belaget meg paa aa maatte vente i 1 aar...men det maatte jeg ikke.. tjohooo..Hvor gamel er du? Jeg er 32... saa det er vel paa tide med familie..
Gurine og gulla Skrevet 8. oktober 2008 #15 Skrevet 8. oktober 2008 Jippi tok en EL test nå å den var positiv... her blir det kos i kveld ja:) hihi. Og nygift du da:) Gratulerer så mye:) Hvor var dere på bryllupsreise da? Vi var i Roma. fantastisk by:) Vært der? Er sikkert greit å komme i gang med prøvingen da ja:) Så greit at han ville med det samme:) Hadde ikke min sagt... Har sååååå god tid han:) Jeg fylte nettopp 26. Føler virkelig at eggene mine klirrer:) hehe
lille skatten Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 8. oktober 2008 Oi saa bra!!!!!!!! Haper det blir treff for dere!!!! Takk for gratulasjoner:) Vi var i San fransico, LA ,Las Vegas og Mexico..Fantastisk reise.. Mannen min tok meg med til Roma da vi hadde 1 aars kjaereste dag... vedig romantisk ja.. Har dere vaert gift lenge?? Det har klirret i noen aar har og... Det har sikkert kunnet hoeres milevis.hehe
Gurine og gulla Skrevet 8. oktober 2008 #17 Skrevet 8. oktober 2008 Ja så spennende dette her, nesten litt for spennende. Lurer på hvordan det skal gå å vente i 2 uker før jeg får noe svar... OJ så pass til reise:) Høres ut som en drømme tur:) Kunne godt ha tenkt meg noe sånt jeg oxo... får ta det i gjen senere når økonomien blir bedre:) Liker ikke disse rentegreiene:S Alt blir jo så dyrt.! Vi giftet oss 1. mars. Hadde da vert i lag i litt over 4 år:) Hehe,, tror nok at eggene mine også kan høres på lang veg. hehe Håper bare det klaffer for begge 2 nå da:)
tommelise-31 Skrevet 8. oktober 2008 #18 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er også ny her. Om en uke skal jeg ta ut spiralen, føler ikke dagene kan gå fort nok frem til det;) Håper jeg blir gravid innen kort tid. Noen som har erfaringer med graviditet etter hormonspiral?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå