Happy-Mama:) Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har prøvd ALT, uten noe hell... Ulltråd rundt foten, har tatt både magnesium og kalsium hele svangerskapet, har prøvd støttestrømper, stålkniv under madrassen, kaldt fotbad før leggetid, varmt fotbad før leggetid, massasje, massasje med is-gele, strekke ut føtne (både tærne oppover mot kneet, og tærne ned og vekk fra kneet, gå tur før leggetid, la vær å gå tur før leggetid osv osv... Mange sier at å ligge med beina høyt om natten skal hjelpe, og de aller fleste har sagt at man skal prøve å få de så høyt opp som mulig... Dette har heller ikke hjulpet meg noe særlig, før nå; Da jeg tok opp dette med jordmoren min, sa hun at man skal IKKE ha det så høyt i senge (altså i fotenden), man skal bare såvidt "ane" en liten forhøyning der. Så istedenfor å bygge opp mange meter med pute, kan man prøve å legge en liten pute under madrassen, sånn at man bare får en liten anelse stigning der føttene ligger... Nå har jeg endelig sovet godt flere netter på rad:) -noe som gjør vanvittig godt etter nesten to mnd uten skikkelig søvn... Merker kanskje en liten antydning akkurat idet jeg skal legge meg, men sovner ganske fort, og sover godt:) -bortsett fra dobesøkene, men de er ikke like plagsomme som de hersens leggkrampene... Ja, ville egentlig bare tipse andre om dette.
Sina med Sprellings Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har et annet godt tips, som kanskje kan fungere for noen andre også. Jordmoren min tipset om å stå på tærne! Årsaken til krampe er som regel dårlig blodsirkulasjon og når man står på tærne strammer leggmusklene seg godt og øker blodsirkulasjonen. Jeg står på tå hver kveld mens jeg pusser tennene, og det er nok til at jeg er nesten helt kvitt kramper om natten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå