mamsen=) Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 lurer på hvor mye bebis har i feber før dere gir nedsettende? og hva vil dere kalle feber hos disse små?
Galskapens overhode Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Legene sier at man ikek skal gi febernedsettende før ved 39 grader, siden feberen har en funksjon for kroppen og bør få virke lit.. Man kan også gi når man tydelig ser at barnet har smerter og ubehag som følge av feberen.. BArn med feberkramper får ved 38,5 grader for å unngå dette
Sunniva78 har to små Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 På dagtid ser jeg an litt, men på kvleden har jeg gitt ved 39 grader. Er jo så mye lettere å følge med de på dagen...
lille sprelle Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 så langt har jeg kun sørget for lettere påkledning - som en ovenfor sa her - feber har en funksjon. Har ikke hatt så veldig høy feber enda hos oss da....
ja08 Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Gir ved 39.5 på dagtid og natterstid ved 39 grader pga vanskeligere å følge med hvis den stiger ytterliggere. Min bekymring er da feberkramper. Har aldri opplevd det og en gang var faktisk temperaturen til poden over 40 grader uten at det resulterte i kramper, men terskelen for krampe er individuelt og jeg mener også å ha hørt at det er forskjellig terskel i ulike aldersgrupper.
2 hjertegull :) Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har lest at feber er 38 grader, men det kommer jo også ann på hvilken kroppstempratur barnet har til vanlig... De bør få nedsettende når feberen når 39,5 fordi, som de andre sier, kroppen jobber best med litt feber.. MEN; har barnet ubehag og redusert allmenntilstand, så burde man gi før.. Det er i allefall dette vi opererer utifra
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Febermålet mitt sier ved 37.7-da er det feber..Jeg ser an formen hans, heldigvis har feber her kun vært ifb med vaksiner, så da har han fått ved 38.6, siden han var slapp, suttrete og tydelig utilpass..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå