Mortiletbittelitenurk Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Hadde termindato 6.mars, men den er nå flyttet til 16.mars. Synes egentlig det er litt rart, at eggløsningen har vært 10 dager forsinket, for jeg er ganske sikker på første dag i siste mens... ..noen som har noen erfaringer? Dere som har født før, hva har stemt best UL-termin eller deres egen?
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 UL har stemt best hos meg. Det er ikke sikkert at egget ble befruktet den dagen du hadde eggløsning. Vet du eksakt når eggløsning var?
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 d er ikke sikkert at 'fosteret' begynte å vokse med en gang du hadde blitt befruktet........kan faktisk vente en uke eller to....... jeg hadde mens termin 26 sept, ul termin 3 okt og jenta kom 6 okt i fjor:) denne gangen har jeg mens termin 25 feb og ul termin 26 februar.... så d var jo ikke noe til flytting
mammapusen Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg var på ultralyd i dag! Mens termin var 5.mars, ul termin ble 13.mars. Ikke helt enig, men vi får se hva som stemmer til slutt. Litt kjedelig å måtte gå 8 dager "om igjen"!
Mrs. Bouquet Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Nå er det ikke slik at UL termin sier noe om når egget ble befruktet, UL går ikke tilbake i tid, men ser framover. Altså den sier noe om når barnet er ventet ut i fra en generell metode å regne det ut på. Så hvilken termin som stemmer best gjenstår å se, men generelt sett blant gravide er det flere riktige treff på UL termin utregningen enn menstermin.
line## Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg hadde menstermin 28.mars, og ULtermin 15.april. Snuppa vår kom den 31.mars, så da var min egen termin mest riktig. Hun veide over fire kilo også, så det var hvertfall ikke før tiden.
edvina har fått en gutt Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Det kan det godt ha vært, datteren min var nesten 4 kilo og ble født 1 mnd før termin. Noen av oss hadde gjerne fått 5 kilos babyer om vi hadde gått til termin:) Jeg vet at det er frusterende med termin beregning, man vil jo helst være lengst mulig på vei:) Ingen kan si noe eksakt om fødselstidspunkt uannsett. Når man beregner termin ut fra ul så går en utfra en normalkurve på vekst av fostrene. Noen befinner seg jo alltid i begge utkanter av normalområdet(tenk deg en bølge), disse vil jo ikke få en eksakt ul måling. Men slik er livet, selv om en er midt på kurven kan en jo føde før...
Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 veldig spent på meg selv denne gangen.. mens termin 12 desember.. ul termin 4 januar.. tror nok ikke ul termin stemmer.. men blir jo artig å se når snella kommer..
rima Skrevet 8. oktober 2008 #9 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg hadde termin 3.mars. Etter UL ble den flyttet til 12.mars. Jenta kom 7.mars. Om hun da kom før tiden eller etter, tja, det er ikke godt å si. Jeg mente også at det var merkelig å flytte terminen ni dager, for jeg visste også når første dag i siste mens var. DA var jeg frustrert over at det går an, men nå tenker jeg at det spiller jo ingen rolle. Babyen kommer når den er klar uansett! Slå deg til ro med det..)
gullmari Skrevet 8. oktober 2008 #10 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har også blitt "satt tilbake" 2 uker!!! Syns 2 uker er ganske mye... Og mensen var regelmessig før jeg ble gravid... Men men, skal tilbake på ny ul om 2 uker, så blir kanskje litt klokere da.....
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 8. oktober 2008 #11 Skrevet 8. oktober 2008 Er 3 dager over UL-terminen, og veeeeldig mye over mens-terminen min, hehe.. Så ja ultralyden stemmer nok:) Man skal uansett gå utifra ultralyd-termin med tanke på permisjon osv:) Babyen kommer uansett når den er klar!
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 8. oktober 2008 #12 Skrevet 8. oktober 2008 Ul har stemt best hos meg. På alle mine ul er termin blitt fremskydet, og jeg har i tillegg født FØR termin....så jeg har alltid født en god stund før mine mens-terminer:=) (Alle sv.skapene er fullgåtte, har født 1,2 og 3 uker før ul-termin. Datteren min, som kom 3 uker før ul-termin, er dermed født litt over 4 uker før mens-termin.) Også denne gang har jeg fått termin framskyndet en uke, så det blir spennende å se.....
lillanate Skrevet 8. oktober 2008 #13 Skrevet 8. oktober 2008 jeg var på UL i går og ble satt tilbake 2 uker.. trodde jeg var 8 uker, men viste seg at jeg var bare 6.. veldig trist siden jeg bare er i første trimester og urolig for å miste barnet.. min mor spontanaborterte ved første graviditet og jeg kan ikke vente til å komme over 12 uker kneika.. men, men, barnet kommer når det kommer, er bare litt nervepirrende akuratt nå. men tror nok UL er den mest scientific korrekte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå