Gå til innhold

Blir man virkelig like glad i nr.2 som i nr.1?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, like glad:) Har aldri hørt om noen som ikke er det, men forstår problemstillingen om en alt ikke har to. Spebarnstiden med nr 2 er ofte roligere på dagtid og en koser seg mer. Er mer sikker på det en gjør, mindre bekymret og vet at dette er den rolige perioden. Når barnet blir 1 år er tilværelsen mye mer hektisk og lydnivået i huset høyt.

Skrevet

Klart man ikke blir det. Førstemann vil alltid stå i særstilling.

Hvis man får jente først vil hun også alltid komme før gutten.

Sånn er det bare....

Skrevet

Det lurer jeg også veldig på. Alle sier det, men jeg ser ikke for meg at nr. 2 skal greie å måle seg med nr. 1.

Skrevet

Ja, det blir en. Det er ikke en ny utgave av nr 1, og har sine trekk og sin personlighet. Og husk at en har kjærlighet til mange, og mange typer kjærlighet:)

Hva gjør at du ble glad i nr 1? Svaret på det, er grunnen til at en blir glad i nr 2 også;)

Skrevet

Som regel blir man nok det, selv om det kan ta litt tid. Om så skulle være at du fortsetter å være litt mer glad i nr 1 så er nok ikke det så farlig heller. Se heller på hvor utrolig fantastisk glad du blir i nr 2, om du er enda hakket mer glad i nr 1 så får det bare være en liten ekstraglede.

Uansett blir nok aldri kjærligheten helt lik, så det nytter nok likevel ikke å sammenlikne helt.

Skrevet

Jeg er akkurat like glad i alle mine tre...synes det er merkelig hvis folk ikke blir like glad i alle barna sine...trist for dem og trist for barna.

Skrevet

Nå har jeg bare en enda, men vil da tro at jeg blir like glad i nestemann som i llillemor?? Om ikke må det være en skikkelig djevelunge jeg får ;)

Nei, ærlig talt.. mulig jeg vil elske nr 2 på en annen måte enn nr 1 fordi det er et annet menneske, men ikke noe mer eller mindre. :)

Skrevet

Tro meg, DET BLIR DU!!!! det høres helt utrolig ut for de som bare har ett barn for man lurer på om man har kjærlighet nok til to. Og joda, det har du!!! Du har god plass i hjertet ditt :-)

Skrevet

JA. Minst.

Akkurat nå er jeg nok fortsatt litt mer glad i nr.2 for jeg er fortsatt " NY FORELSKET" i henne. Hun er bare 6 mnd.

Men regner med det jevner seg ut og blir helt likt når begge er litt større.

Til opplysning har jeg to jenter.

Skrevet

DET blir du =) Herregud ja ;)

Men bra du lurer, for det viser jo bare at du har uante høgder av følelser for ditt første barn. Men tro det eller ei, så har man faktisk mulighet for å få like mye følelser for nr.2!

Skrevet

hehe...er noe med den "nyforelskelsen" ja...sitter litt igjen med nr 3 her...som er siste babyen min... 1 1/2år...sukk...

Skrevet

Jeg tror enkelte tenker sånn fordi man ikke kjenner barn nr 2 ennå, og det er vanskelig å se for seg at man skal bli glad i en fremmed??

Men blir noe helt annet når den kommer. Jeg må si at jeg var jo ikke like "glad" i min nr 1 da den var inni magen som da hun kom ut. Sånn tror jeg det blir med nr 2 også. Når man først får se h*n blir man kjempeforelsket!

Skrevet

Jeg er til tider egentlig litt mer glad i nr 2 enn i nr 1....

Minsten har en utrolig vinnende personlighet som det er umulig å ikke falle for. Eldstemann derimot kan tidvis ha en oppførsel som er direkte ufyselig.

Skrevet

Nei det blir du ikke. Så stopp nå!

Skrevet

Du kommer garantert ikke til å elske barn nummer to like mye.

Så hvorfor prøve......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...