Lille Langbein Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Hva slags brød gir dere? Og hvordan gir jeg det? Kan jeg bare skjære av en skalk og gi til han, eller er det noen som "tørker" den i ovnen? Hva slags pålegg? De skal jo helst ikke ha noe salt eller sukker enda har jeg skjønt, så hvordan får jeg til dette? Er jo en del av dette både i kjøpebrød og pålegg.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Som jeg nettopp skrev på et annet innlegg her, så begynte vi å gi skalk til han som han satt å gnagde på mens vi spiste når han var ca 6 mnd. Begynte med brød fast når han var ca 7,5, og da spiste han det brødet vi kjøpte Vanlig brød liksom Leverpostei er jo bra, for det er det jo jern i, som de trenger. Men min liker ikke det noe særlig, det er greit av og til. Han spiser somregel en halv skive med leverpostei og en halv med blåbær syltetøy til frokost, det samme til lunch. Ellers, så bytter vi på leverposteier med skinkeost på tube, det er også stas. Men helst blåbær, det er det beste han vet! Sånn 100% naturlig ting... Derfor får han også den, etter at han har spist første halve med noe annet, så det ikke bare blir det liksom Og det med saltet og sukkeret som er i brød tror jeg ikke du trenger å bty deg så mye om... LITT salt må vi jo ha, tenk heller litt mer på sukkeret som er i nugatti og håpå
ida2007 Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Vår datter spiser nesten 2 skiver til lunsj. Ho er snart 10 mnd. Jeg har prøvd mange brød, men det ser ut til at ho liker sabeltannbrødet godt. Har som regel leverpostei eller gulost på. Jeg kutter det opp i små biler. Hvis jeg legger bitene frem på brettet hennes, spiser hun bedre enn hvis jeg mater henne. Litt søl, men det gjør jo ingenting.
lille sprelle Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 har akkurat begynt å gi litt brød - det meste kommer ut av munnen igjen, men det gjør jo ikke noe - hun viser tydelig at hun synes det er godt - har ikke noe på skiva - bare brød - tar det brødet vi har - grovbrød. Jeg har bare skjært en terning eller tatt litt skorpe. regner med at hun skjønner poenget med å svelge det ned etterhvert ! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå