Gå til innhold

Jeg har forelsket meg i en som sitter i rullestol..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde aldri jeg skule gjøre det, men jeg er helt forelsket i ham. Han har en unik personlighet og er verdens snilleste mann.. men så tenker jeg , kanskje det kan bli litt vanskelig ? Har virkelig ikke peiling..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du det kan bli litt vanskelig? Er du redd for hva andre tenker?

Jeg kan skjønne problematikken hvis han er lam og trenger pleie hele tiden, men hvis han har feks CP og er fullt fungerende ellers, så ser jeg ikke hvorfor det skulle by på problemer.

Nyt å vær forelska! Det er herlig!

Skrevet

Spørs vel litt hvordan han fungerer i det daglige da. Jeg hadde nok klart det vil jeg tro. Kjenner veldig godt en som sitter i rullestol, han har ikke ben og han klarer seg jo utmerket i det daglige. Ser ikke så mye problemer egentlig. Annet enn at du antakelig må flytte inn hos han, og det kan bli vanskeligere å flytte på seg siden man må ha en tilpasset leilighet/hus. Og bil da.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Om følelsene er sterke nok kan nok dette fungere like bra som et annet forhold. Men det spørs jo veldig hvorfor han sitter i rullestol. Er han lam i begge bein? Er han lam i overkroppen også? Hvordan vil han kunne fungere seksuelt? Hva trenger han av tilrettelegging og hjelp?

Dersom han trenger mye hjelp i hverdagen, kan dette komme til å falle på deg.

Hvis han ikke kan fungere seksuelt (altså, selve penetreringsdelen) kan dette bli vanskelig. Det kan også bli vanskelig hvis det blir slik at det seksuelle bare går på deg.

Hva hvis dere en dag vil ha barn sammen? Har han muligheten til å befrukte deg på "vanlige måten"?

Mange spørsmål å ta hensyn til, men når alt kommer til alt er følelsene viktigst! Jeg var nettopp i syden, og på hotellet bodde også et ungt par, kanskje 25 år, der mannen satt i rullestol. Jeg så dem jo i forskjellige situasjoner, og må si jeg var mektig imponert - både over mannens evne til å klare ting selv fordi om han tydelig var lam fra livet og ned, og kjærligheten som var så åpenbar mellom dem to!

Lykke til=)

Skrevet

Så flott at du har forelsket deg, ingenting er bedre enn det vel:-)

Skrevet

Det er klart at det vil være annerledes enn å være sammen med en mann som ikke sitter i rullestol. Men hvis man klarer å se forbi stolen, så sitter det jo et menneske der, noe du tydeligvis har fått med deg :-)

Utfordringer er det i ethvert forhold, og disse takler man sammen. Hvorfor ikke bare satse og la tiden vise? Jeg er helt sikker på at om du ikke klarer å være sammen med ham lengre, så er det ikke pga stolen!

Skrevet

Du skal ikke se på det som noe negativt!

Hvis det virkelig er verdens beste mann, så har ikke rullestolen noe å si!

Den sjansen må du ikke gi fra deg - bare pga en stol :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...