Gå til innhold

Hjelp til Mor Signes babyteppet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat mottatt min pakke fra Nøstebarn. Men trodde teppet skulle strikkes på vanlige pinner ikke rundpinne. Og de jeg har fått med er veldig tynne synes jeg.

Noen som har erfaring?

Utenpå pakken sto det 3,0.. Men jeg var ganske sikker på at de skulle strikkes på pinne nr 6.

Ohh.. så klar for å sette i gang. Men blir slitsomt å strikke på små pinner i hvertfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har strikket teppe på rundpinne som var veldig lang, men uten at jeg strikket rundt hvis du skjønner hva jeg mener. Strikker frem og tilbake som vanlig.

Høres riktig ut at det skal være en tykk pinne.

Skrevet

Ta det som føles rett. Helt unødvendig å strikke på for små pinner synes nå jeg. Ta heller pinne 6 og dobbel tråd, så blir det tett og fint likevel!

Skrevet

...og, jeg ville trodd rundpinner der det mest praktiske til et pledd? Sitter og strikker et pledd selv nå, etter egen "oppskrift" og med rundpinner.

Skrevet

Lenge siden jeg strikket.. men skjønner ikke helt hvordan jeg skal strikke frem og tilbake på en rundpinne.. vanskelig å se hvor begynnelsen og slutten er.. hihi..

Er ikke kommet særlig langt enda. Er mest for øvingens og kosens skyld :)

Skrevet

Har definitivt fått feile pinner ja.. F***

Ligger inne automatisk på pinne 3 når man bestiller fra nettet. Det var tåpelig. Slik at man manuelt må gå inn og endre størrelsen, gikk utifra at man fulgte produktnr slik det sto på oppskrift siden hvor man bestilte garnet. arg..

gidd ikke gå i butikken og kjøpe nye i dag heller. Og jeg som var så klar for å sette i gang.

Skrevet

Hei, jeg tror de skal strikkes på pinner nr. 6 ja - jeg har nettopp strikket dette selv. Teppet blir veldig elastisk når det er såpass mye luft i det, så det blir lett og godt. Du må nok strikke det på rundpinne, ellers vil det være lett å miste masker i enden av pinnene på et såpass stort strikketøy. Du strikker til du ikke har noen masker igjen, og så snur du det som du ville gjort med vanlige strikkepinner. Bare "glem" at pinnene henger sammen på midten ;) Det er bare den første omgangen det blir noe problem egentlig, for etterhvert vil du se veldig tydelig hvor teppet starter og slutter.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har bestilt rundpinne nr 6 til mitt teppe, det var det artikkelnr som nøstebarn anbefalte at man skulle bruke..men jeg ble veldig forvirret i butikken..for det stod bare pinne nr 6 og ingenting annet, men det var heldigvis referert til et nr:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...