Gå til innhold

Noen som vet litt ang. sykemld?

Anbefalte innlegg

Gjest ~Xmas08~
Skrevet

Jeg er gravid uke29 og jobber kun ekstra for tiden,og kommer til å bli sykemeldt fra idag. Hvordan beregnes da sykepenger og foreldrepenger?

De første 16 dagene dekkes av arbeidsgiver,så ved videre sykemelding dekkes det av NAV? Men når jeg ikke har jobbet en fast stilling,men bare ekstra,hva regnes sykepengene ut av da?den siste kalendermåneden?de siste 4ukene? og hvordan blir det da med foreldrepenger hvis jeg blir sykemeldt til permisjonen starter?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du får for siste mnd, men er ikke helt sikker.....og permisjonspenger blir da det samme som sykepengene når den tid kommer

Skrevet

De regner ut et gjennomsnitt. Men ingen regel på hvor langt tilbake de går i denne beregningen, men ofte for de 3 siste mnd.... Du vil få det samme i foreldrepenger som det du får i sykepneger.. ( eller 80 % av sykepengene om du velger den lengste permisjonen)

Skrevet

Det har ikke noe å si om du har jobbet i fast stilling eller som ekstra..

Om du har store sprik i kroner utbetalt pr mnd regnes det gjennomsnitt.. Er det ikke da gjennomsnittet av 3 mnd tro?

tror ikke dette er så mye du skal henge deg opp i så sant du har hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de siste 10 mnd. Det viktigste er at du er klar over at du må søke for å få foreldrepenger, her i hedmark er det opptill 4 mnd behandlingstid så jeg har søkt (er 20+5)

Ring og hør med ditt lokale NAV..

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...