Lukkelukken og bebibror Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Min 9 mnd gamle sønn NEKTER å sove på dagen!! Noen ganger går det helt fra kl 10 på formiddagen og helt til kl 19 uten at han sover ett eneste minuttt! Stuptrøtt er han, men nekter å sove... Ligger bare i senga å griner. Selvom øya nesten vrenger seg bak i huet av seg selv. Jeg legger han ikke overtrøtt, så skjønner ikke hvorfor han holder på sånn. Dette har også kommet ganske plutselig, så skjønner liksom ikke helt hva som foregår, jeg... Og helt plutselig nekter han å ligge på stellebordet. Greit nok med tissebleier, men kan jo ikke akkurat stå å skifte bæsj heller... Ikke har det skjedd noe vondt der heller, vi har alltid hatt det hyggelig på stellebordet før! Hva skjer?!
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Har du prøvd å la han sove ute i vogn? Min sover veldig godt ute i frisk luft. Det med bleieskift kjenner jeg igjen, min også er som en orm på stellebordet. Eneste som hjelper er hvis han får holde et eller annet mens jeg skifter.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2008 Ja, han pleier å holde en ting som hører til en badeleke, den er veldig stas. Men ikke lenge skjønner du... MAX ett minutt det, så hiver han den fra seg. Og vogna skal han IKKE sove i, da er jeg hvertfall teit som trur det!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2008 Ingen fler altså?
Sunniva78 har to små Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Har ingen andre forslag enn vogna jeg heller. Mange barn sover bedre i vogn høst/vinter, da de er tettere innpakket og det er lunere. Og noen barn er lettere å legge rett etter mat, er noe som gjør at man blir døsigere. Han blir jo overtrøtt i løpet av dagen, så jeg skjønner at det ikke er lett å legge ham etterhvert som timene går... Vet ikke helt hvor mange timer en på 10 mnd er våken ca før de bør sove litt, men 3-4 timer kanskje? Er ikke alltid min gutt på 8 mnd viser trøtthetstegn, men etter 3 timer er han trøtt, og sovner bare jeg setter ut vogna. Lykke til, håper du får gode råd!
Helann og lillebror Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Hei! Funker det ikke hvis du triller heller? Vesla her på 7 mndr er i perioder vanskelig å få til å sovne på dagen. Men hvis jeg triller tur sovner hun nesten alltid - hvis hun er riktig standhaftig må jeg trille i en times tid, men som regel sovner hun ila 10-30 minutter. Er jo ingen løsning på sikt å alltid måtte trille - men evt for å få ham inn i en bedre rytme?
Lukkelukken og bebibror Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2008 Nei, han sovner ikke om jeg triller heller som regel. Noen ganger, men ikke ofte. Han har sovet 30 min i dag siden kl 10... Men nå har han lagt seg for kvelden, sikkert deilig for han ;P Ordner seg vel etter hvert, leste et sted at i denne alderen kan de være vanskelige å legge fordi de ikke har "tid" Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå