Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Hver gang jeg ser nicket ditt leser jeg småpinnsvin gjeng :-) det er ikke meningen... Hva er egentlig småsporvinj? Jeg har lurt på dette en god stund nå.. (Håper du ikke synes at dette er uthenging av noen sort.. I såfall er det ikke meningen og jeg unnskylder meg på forhånd!)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Det var to tråder om dette her i går. Søk deg frem...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Lær deg dialekter, HI. Småspurven går på trynet, betyr hele nicket.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Rett meg om jeg tar feil, men er ikke "småsporvinj" trøndersk dialekt mens "gjeng" er sørvestlandsk? Litt forvirra her:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Det er ikke helt rett. En har dialekter med disse ordene mange steder. Som Småsporvinj; Møre og romsdal, Sogn og Fjordane. Gjeng; møre(evt romsdal), . Finne sikkert flere steder i lokale dialekter, også Uten at jeg vet sikkert, så er sikkert personen med nicket fra romsdal eller rundt der;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå