Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en bruke bricanyl turbohaler når en er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

 

har astma og 2 barn med astma...du kan bruke bricanyl som vanlig men va forsiktig på slutten da det stopper riene og hemmer at du skal få rier..det samme gjelder ventolin..men utenom det så er det ikke skadelig for barnet:)

Skrevet

Takk for info :) var litt usikker på hvordan det var spesielt de 12 første ukene hvor en skal være spesielt forsiktig med medikamenter..

Skrevet

Som all annen astmamedisin så skal Bricanyl kun brukes dersom "fordelen oppveier en mulig risiko" (dette kan du søke opp på felleskatalogen,no). Jeg ville tatt en telefon til legen for sikkerhetsskyld.

 

Selv brukte jeg bla. Ventoline før graviditeten, fikk beskjed om at siden Ventoline har endel flere bivirkninger i forhold til graviditet og overgang til morkaken, så bør jeg ikke bruke den under graviditeten. Legen min sjekket opp med fødselslegen på sykehuset og skrev ut resept på Symbicort i stedenfor (som også kun bør brukes dersom "fordelen oppveier en mulig risiko").

 

Klart man skal bruke medisin dersom man ikke får puste, det sier seg selv at dersom mor ikke får oksygen så får heller ikke barnet oksygen - men jeg har i hvertfall fått en høyere terskel før jeg tar medisin...

 

(nå skal det legges til at jeg er verst på vinterstid, så jeg har ikke hatt det største problemene gjennom svangerskapet, på våren/sommeren så har jeg holdt allergiastmaen i sjakk med allergitabletter og jeg føder før den verste vinterkulda)

Skrevet

jeg var hos lungespesialist og han sa jeg ikke skullebruke de,fikk nye tabletter som jeg skulle ta,polaramin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...