Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 jeg hadde fryktelig helse angst for 1 år siden, og var velldig plaget med å være svimmel konstant.. som å gåpå en båt.. var sikker på det var hjernesvulst.. men plagene har gått brt mye med året.. nesten ikke svimmel nå men kan bli det hvis jeg blir stresset.. tror dere jeg er frisk da eller mulighet for at det er noe alvorlig?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Tror du er frisk, men hvis du er bekymret, gå til lege. Har du blitt utredet for dette hos lege mens du var svimmel? Jeg har også vært svimmel konstant for ca 8 år siden. Var svimmel i ca 2 år slik du beskriver; -som å gå på en båt. Kan bli svimmel hvis jeg blir engstelig noen ganger nå også, kan få panikkanfall pga panikkangst. Jeg hadde mest sannsynlig krystallsyken (krystaller som løsnet inne i balanseorganet i øret). Kan det ha vært det hos deg også? Krystallsyken førte også til panikkangst fordi jeg var svimmel så lenge konstant.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 okei ,jeg har lest at det er vanlig å bli sånn svimmel når man har angst, men det er helt borte nå.. er ikke som å gå på båt lengre, bare hvis jeg fåår skikkelig angst eller panikk kan det føles sånn..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Har du fått medisiner for angst eller svimmelhet? Jeg fikk for svimmelhet, men ikke for angst.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 jeg fikk ikke medisiner for svimmelhet bare for angst, men tar ikke de idag..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg blir noen ganger svimmel hvis jeg er i butikken eller snakker med mennesker jeg ikke er trygg på, særlig hvis jeg står - er redd for å falle... Men dette blir stadig bedre. Når blir du svimmel?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 ja jeg får det mest på feks kjøpesenter eller steder med mange folk, mye lyder osv. Jeg ble skikkelig svimmel da jeg fikk angst, sånn 1 måned etterpå husker jeg satt og leste om alle symptomer på lommelegen, hadde mye prikkning på kinnet og da jeg leste om hjernesvulst kom svimmelheten med engang.. det var såå gale at jeg lå i sengen og tenkte bare på å være svimmel hele dagen.. Det gikk bort hvis jeg var ute å kjørte eller noe.. men hjemme eller ute var jeg svimmel.. så ble det mindre og mindre.. men det er som om tankene og fryktenblusser opp kommer svimmelheten igjen men i mye minre grad enn dengangen..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #9 Skrevet 7. oktober 2008 Det er helt vanlig å bli svimmel når du er anspent. Tror du er helt frisk
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 også opplever jeg å få mye leamus hvis jeg er stresset.. tror dere det er vanlig også ?? *maserlitt*
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Skjønner hvordan du har det. Bra det er bedre hos deg også Hva gjør du hvis du blir svimmel på et kjøpesenter el.l? Har du noen bra teknikker som hjelper? Jeg prøver å puste rolig. Må noen ganger holde meg fast i noe, støtte meg til en vegg el.l? Hadde vært fint å bli helt kvitt dette.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #12 Skrevet 7. oktober 2008 faktisk lærte jeg meg en pusteteknikk på yoga.. der jeg holder to fingrer mot hver nesehull, og puster inn luft fra det ene nesehullet og "lukker"detså blåser jeg ut luften fra andre nesehull, det er utrolig bra.. kan se litt dumt ut men det hjelper.. Skal se om jeg finner noen eksemplar.. http://www.abc-of-yoga.com/pranayama/introduction.asp
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Pusteteknikker er bra, men kan jeg gjøre noe annet? Er skeptisk til medisiner... Virket medisin for deg? Hvorfor sluttet du på medisin?Leamus vet jeg ikke noe om.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 jeg fikk angstdempende medisin , truxal.. det sluttet jeg med engang.. ble helt ute av det.. så det vr ikke noe bra, bedre med kognetiv terapi og å lære å ta kontroll over angsten.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 Ja, kognitiv terapi har jeg også mer tro på. Kan det hende du også hadde krystallsyken eller noe annet i tillegg til angst?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #16 Skrevet 7. oktober 2008 Du kan ha hatt noe så enkelt som en virus på balansenerven i øret. Da blir du himla svimmel lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå