Gå til innhold

nå har jeg hørt det også!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ikke personlig kristen. og med det mener jeg at jeg ikke tror på gud og lever etter bibelen, men er medlem av statskirka. men jeg har ei venninne og en del bekjente som er personlig kristen. og deres definisjon på det er: lever i det daglige etter de ti bud og guds vilje(uten at jeg egentlig har skjønt hva det er), og går i kirka og/eller på slike "møter", nesten som ei sekt.jeg har veldig respekt for disse jentene og vi godtar hverandre selv om vi ikke har det samme "synet" på tro og religion. deriblant flere ting de lever etter er å ikke ha sex før ekteskapet. fire av de jeg snakker om nå er under 22 år og gifta seg i sommer. (alle de er i samme vennegjengen) noen har vært sammen med mannen i flere år og ei i bare noen mnd. men så kommer vi dit jeg ikke henger med lenger: ALLE HAR HATT SEX FØR DE GIFTET SEG!! en av dem har hatt sex siden hun var 14 år. er nå 22. betyr dette at de også lyver og stjeler?? hvordan kan de gi en oppskrift på hvordan livet skal leves og mene og si at dette er det beste, også gjør de det ikke selv!! ??? jeg har VELDIG respekt for religion.... eller nei... jeg HADDE veldig respekt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg undrer meg med deg, HI, og vil i tillegg kalle dem HYKLERE, HYKLERE!

Skrevet

Man trenger ikke vaere en god kristen for aa vaere kristen. Alle kan gjoere feil, og dessuten er det vel ikke alle kristne som mener at sex foer eksteskapet er feil.

Skrevet

Det der er ganske vanlig tror jeg. At mange kaller seg kristne/religiøse. Snakker så pent om religionen sin og hvor mye de tror på den. Men lever de etter det? Niks...

Skrevet

Er det så mye å lure på egentlig? de var vel kåte da...

Skrevet

hihihihhihi =) Må glise.. ganske enig med småspovinj på den! var vel bare det at det ble litt flammer i buksene =) hihihihi

Skrevet

Ingen problemer med å være pers kristen og ha sex før ekteskap. Jeg er også det.

Regner med du viser til "du skal ikke drive hor" når du kritiserer dem...? "hor" for 5000 år siden og i dag er to vidt forskjellige ting. Mange av reglene i Bibelen er der for å opprettholde samfunnsstrukturen som var nødvendig da. f.eks. ville en skillsmisse fort føre til at konene og barna døde fordi de ikke kunne livnære seg. Sykdommer er også et aspekt ved det, og å ødelegge andes familier og anseelse. I det norske samfunn i dag er ikke familieære hva det en gang var. Min mor trenger ikke å skamme seg og mister sitt sosiale liv og inntekt det kommer ut at jeg har hatt sex. (nå er jeg alene og gravid, så er vel ikke så lett å sjule den hehe)

Jesus sa: det finnes kun et bud og det er at du skal elske din neste som deg selv.

De 10 bud kom 3000 år før...

Dersom man ikke skader og ønsker andre vondt, mener jeg man lever godt i pakt med Bibelen.

Hilsen pers kristen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...