heihåå Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Her er det nesten non stop med sutring, gråting og hyling på dagtid. Han er trøtt hver annen time, så hvis han våkner ti, er han fornøyd en halvtimes tid (max en time), så begynner han å sutre og er misfornøyd. Så legger jeg han kl 12, og da er det skriking og han sliter med å finne søvnen, og han må jo være trøtt når han bare skriker og sutrer...?! Sovner til slutt etter en god stund med hyling. Så sover han tre kvarter- time, er fornøyd en times tid, så er det på'n igjen... Han spiser også dårlig på dagtid og er mye urolig og klarer ikke å slappe ordentlig av,så måtte gi opp ammingen. Klarte ikke kose seg med puppen i det hele tatt.. Er så mye sint, og har et kjempe temerament, blir så frustrert... Må jeg bare innse at "sånn er han", eller er det noe jeg kan gjøre? Kvier meg for å dra steder med han også, for han blir sint av å ta på klær, sitte i bilstolen osv. Virker litt som han hater livet sitt. Er ikke så gøy å være mamma da, for man prøver jo å gjøre alt riktig for at han skal ha det bra, så er han bare sint... Blir veldig lei meg av det... Jeg vet at han ikke har vondt noe sted, for har vært til kiropraktor, fysioterapeut, mauellterapeut og han har ingen låsninger lenger. Han er liksom bare sint, han.... Men på natten er han en engel, våkner bare og gråter og vil ha mat og sovner igjen. Og på kvelden koser vi oss litt også, han elsker å bade, og da koser han seg ordentlig og slapper av. Men fra morgen til kveld, så er det ikke noe hyggelig, klarer ikke kose meg med han den timen han har det bra, heller, for vet at nå bryter snart helvete løs igjen... Flere som har det sånn og kan gi meg noen råd eller dele sine erfaringer? På forhånd takk :-)
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Akkurat sånn har ungen min vært de siste ukene også. Han er også 4 måneder. Vet ikke om din har vært sånn hele tiden, eller om det har startet nå i det siste? Ungen min blir også sur av ALT. Hylskriker når jeg skal kle på han yttertøy, skriker når jeg skal legge han i vogna, skriker mens jeg tar på meg sko og jakke, skriker så fort jeg stopper vogna for å hente noe på butikken osvosv. Han er blid i max 1 time etter at han har spist og han elsker å ligge på stellebordet og skifte bleie. Og kveldsbadet og også veldig kos. Ellers er han sur omtrent hele dagen Jeg er også til tider skeptisk til å ta han med på kafe ol i tilfelle han slår seg vrang (han har gjort det noen ganger, og det er flaut at jeg som er mamman hans ikke klarer å roe han, må bare gå) Kan det være normalt for alderen kanskje? Jeg håper iallefall at det går over snart
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 du bruker ikke smokk sant?? for det var redningen for oss... når han var så trøtt men ikke fikk roet seg ned så hjalp den myyyye...
Sjokolade76 Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Prøv å ta deg en tur til kiropraktor, og kjøp deg en moby wrap. Min gutt hadde sånn utbytte av kiropraktor, og når han er sutrete så hiver jeg han i moby'en og så er han stille som mus og sovner som en sten. Han er 4 mnd han også lykke til - det er så frustrerende så jeg vet akkurat hvordan det føles.
heihåå Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2008 Han bruker smokk, men når han er sint så spytter han den bare ut. Tar den til slutt og roer seg av den, men da har det vært minst en time med sutring og gråt. Han har hatt kolikk, men det har gitt seg, så nå er det ikke hyling hele tiden, men hadde trodd at ungen kanskje var mer tilpass og fornøyd nå... Prøver å ikke ta han opp når han sutrer, prøver å få han til å ligge på teppet og underholde han, men bein og armer går i hundre og han er så misfornøyd. Pleier dette å gå over? Kan det hende han blir blidere etterhvert?? Huff, jeg håper det... Nå er jeg så lei av kolikk og misfornøyd barn, føler meg helt som en dårlig mor som er så lei, selv om det sikkert er feil å føle det sånn, men koser meg ikke i hverdagen i det hele tatt, og ønsker bare at det skal bli kveld og natt... våkner med et sug i magen på morgenen og vil ikke stå opp og "jobbe" meg gjennom dagen... Gleder meg bare til han blir større:-(
Honningen Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Så "godt" å se at det er flere med samme problem! Akkurat samme her også. Vil ikke ha smokk. Hadde kolikk til han var 3mnd også. Det ga seg. Men nå er det fan meg på`n igjen! Jeg kjenner at morsfølelsen sitter veldig langt inne når han er sånn... Da må jeg ut og trille, å triller i enhvis fart kan jeg love dere! Må få ut aggresjonen! Jeg klikker i vinkel en dag! Det var ikke sånn jeg så for meg at permisjonstiden skulle bli Så får jeg sååå dårlig samvittighet og vondt i mammahjertet når han plutselig gir meg et smil! Håper det bedrer seg, hvis ikke blir han til salgs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå