Zupermam Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 står ovenfor et dilemma på en måte. Venter en stor gutt, de regner med nesten 5 kg som sin storebror, men denne ligger i tverrleie. De skal prøve å snu ham i morgen, men det er opp til meg om jeg velger ks denne gangen. •Brukte dere lang tid på å komme dere etterpå? •Er absolutt alle misfornøyde med arret? ( ikke at det er så veldig viktig da) • er dere fornøyd med avgjørelsen, dere som fikk velge, og som har født vaginalt før? setter veldig pris på svar, skal som sagt tenke på det til i morgen. Blir jo ks uansett om det starter av seg selv nå, er 38+5, og bena til babyen ligger rett ned!
dhansse Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er kjempe fornøyd, både med arret og selve operasjonen og det er bare 2 uker siden!! Jeg har kommet meg mye fortere en forrige gang, hadde da total ruptur!
anesofie Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har hatt to keisersnitt, et haste og et planlagt, Jeg kome meg kjempe fort i form, begge gangene, livmoren bruker litt mere tid på å trekke seg sammen, men magen flat her igjen for lengst.. Har bare positive erfaring med KS, få smertestillende første dagene, gjør vondt i stingene. Arret blir nesten bort, etter første KS kunne jeg nesten ikke se det, nå fikk jeg nytt årr på samme sted, men ser kjempe fint ut. Tenk positivt, tenk på alt du slipper, en fødsel gjør også jævlig vont og masse plager med sting nedentil osv... Jeg hadde valgt KS en gang til, har hatt over et døgn i fødsel før det endte med KS likevel, skulle gjerne vært de timene foruten. Lykke til.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg tok haste ks nå ved første fødselen min, så har ingenting og sammenligne med, men snuppa mi lå i seteleie, og etter 3 døgn med rier fikk jeg KS. Jeg har vært veldig fornøyd, og har vært i kjempeform etterpå, var oppe og gikk samme kveld, og har ikke hatt noen problemer... Arret er også veldig fint:) Jeg kommer også til og velge KS neste gang hvis barnet da ligger i seteleie, og hvis det blir noen neste gang da..
Balder911 Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Nå ble jeg snittet i Uppsala hvor de anvender en annen type bedøvelse under snittet enn jeg tror de gjør i Norge (hva jeg forsto la de morfin spinalt i tillegg), men svarer likevel:) Etter operasjonen fikk jeg kun Alvedon (typ paracet) og Voltaren, og jeg har ikke hatt vondt ett minutt. Jeg gikk på toalettet selv etter 3 timer (ville fjerne kateter slik at jeg kom i gang litt fortere) Dagen etter var jeg i fin form, og dro hjem på dag tre. Har ikke merket noe til hverken arr eller andre smerter. Var på shopping dag 4 (ammeinnlegg og BH..) Gikk tur med barnevogn på dag 5, kjørte hest etter 14 dager. Dersom du er bekymret for arr- forsøk å få de til å sy deg intracutant. Det var planlagt sånn med meg, med det kom et akuttsnitt så jeg ble stiftet. Nå 8 uker er jeg veldig fornøyd, og hver gang jeg ser det tenker jeg på lillegull og smiler. Lykke til.
lamlim Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 jeg har hatt ett hastesnitt og ett planlagt, må si at der og da er det ikke noen gøy opplevelse, (det vel ikke noen operasjoner som er det) men med planlagt KS, så blir man godt forbredt og informert, og det går rolig for seg. Jeg var oppe å gikk samme dagen som KS begge gangen, det er sef. vondt i operasjonssåret rett etterpå, men det gikk seg veldig fort til. Tok det rolig hjemme første uka, så begynte jeg å trille turer, det gikk fint, løftet forsikte, men kjente det endel i såret. i uke 5 var det ikke noe problem lenger, men tok det med ro. Nå i uke 10 er alt helt som vandlig igjenn. Arret etter første KS ble veldig bra, syntes nesten ikke, og det gror veldig bra denne gangen også. Lykke til
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 heisann fødte første på vanlig måte,hadde planlagt ks med nr 2 pga første fødsel,er kjempefornøyd,hele opplevelsen var utrolig,ingen smerter/problemer med såret i ettertid,nå er det 9 1/2 mnd siden og arret er nesten ikke synlig,ca 10 cm langt om ikke mindre,jeg ble stiftet lykke til ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå