Gå til innhold

jeg ødela sauseskinnsposen i vask...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jepp...

vi har fått låne saueskinnposen som ble brukt i vogna til meg og mine to lillebrødre. fin, rød cordfløyel utenpå og deilig, varm saueskinn i midten.

mamma sa at den ikke kunne vaskes i maskin, men at det ikke gjorde noe da det bare var å lufte den. hvilket jegf gjorde. men støvlukta gikk aldri bort. i og med at jeg hadde astma og masse allergier når jeg var liten (bla mot støv), forhørte jeg meg litt i forumet her inne for en måned siden eller noe. det viste seg at flere hadde helt lik pose som meg, og de hadde vasket den, uten problem. kjemisk rens var ikke noe alternativ pga det tilfører kjemikalier som ikke er bra.

nå vil jeg advare andre som har en gammel saueskinnspose av dne type med cordfløyel rundt, DISSE TÅLER IKKE VASK....

*gruer meg til å fortelle moren min om dette :-(*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal man ikke sende sånt på rens?

Iverstefall legge i fryseren, eller i vann?

Skrevet

mhm... man skal visst det. men det hadde ikke fått bort støvlukta.

jeg vasket et saueskinn på ullvask, det gikk bra.

men nå håper jeg de som har en sånn pose og vurderer å vaske den, lar være å gjøre det. :P

Skrevet

Jeg husker godt innlegget ditt, og svarene du fikk også. Og jeg ble jo kjempeglad, for jeg har en akkurat lik pose som du beskriver.. Men nå skal jeg iallfall ikke vaske den!! Hva skjedde?? Gikk den i oppløsning? Hvor varmt vaska du den, og på hva slags program?? Takk for at du sa ifra!!!!!!

Skrevet

D va skikkeli trist at den ble ødelagt. Hadde likens når vi va små, og tok den fram når eg fikk førstemann. Den ble da sendt til rens sia den hadde vært pakka bort på lofte i mange år. Fikk den tilbake så god som ny. Sia den bare har vært pakka bort noen år no trur eg d hold å lufte den før bruk igjen.

Men har dårli tru på at noen faktisk har vaska en sånn pose i maskin...

Skrevet

Var jo synd at den ble ødelagt i og med at det ikke er din. Men jeg mener ting som er så gammelt og ikke er vaskbart ikke bør brukes til babyer. Så sett bort i fra problemet ditt med å fortelle det til mora di, syns jeg egentlig det var bra. (lett for meg å si) Er du sikker på at den er ødelagt? Du må tørke den riktig, altså liggende på tørkestativ, snu den ofte slik at alle sider kommer opp og for tørket i omtrent samme tempo og børste ulla underveis.

Skrevet

Jeg husker innlegget ditt,jeg svarte at jeg vasket min.

Har vasket min flere ganger,den er 26 år gammel nå og like fin,men vasker den på ullprogram 30 grader da.

Skrevet

jeg vasket den på ullprogram på 30 grader.

den gikk rett og slett i oppløsning... saueskinnet datt av i flenger. var tydeligvis bare limt på.

da har man hvertfall lært litt, om ikke annet!

fant en fin, brukt ullpose på finn.no som jeg har avtalt å kjøpe. den er fra mye nyere tid, men den skal ikke inni vaskemaskinen!

Skrevet

Men vil du virkelig ha en brukt ullpose som ikke kan vaskes til babyen din? Skal du kjøpe en brukt eller ny, så kjøp nå en som er vaskbar.

Skrevet

ja. det ville jeg.

ull er veldig hygienisk, og babyen skal jo uansett ligge fullt påkledd med dress, luer og votter, så det hadde ikke vært noe stor sjanse for bleieuhell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...