Gruffalo Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Får litt dårlig samvittigheten av all søpla vi produserer og vurderer å gå over til tøy bleier. Har sett på opplegget fra nøstebarn men det blir ikke aktuelt. Noen som bruker og fra hvor?
heisand? Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 ikke jeg, men har tenkt på det selv. på grunn av reklame her på siden. men, eh putter man bare bleia med alt inn i maskinen?
flashdancepants Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Vi bruker BumGenius, det som reklameres for fra Bleieboden her på siden. ("Har du sett en moderne tøybleie...") Har både lommebleie-varianten Ihvor du putter innlegg i en lomme i bleia, og all-in-one-typen, som i tillegg er økologisk. Der er innleggene sydd fast i bleia. Er superfornøyd, i begynneslen virker det litt mye arbeid, men det blir man fort vant til. Ville aldri byttet tilbake, og har bare lovord å si om dem.
flashdancepants Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Ja, denne typen skal alt inn i maskinen, vask på 60-70 grader. De skal klores innimellom, og det er også en fordel at du vasker med pelletser -- da ligger det ikke så mye vaskemiddel igjen i bleiene (noe som gjør dem mindre aborberbare) samt er det en fordel å bruke litt natron i forvask-kammeret innimellom for nøytralisering. Enklere enn det høres ur!
Gruffalo Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2008 Hvor mye bruker du på tøybleiene? Blir det mye gris med innlegg varianten? Og hvordan holder de på mye urin og avføring?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 en kan sy tøybleier selv. bare søk på nettet! skal bruke til nestemann ja, helt klart.
flashdancepants Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Innlegg-varianten er min favoritt, og vi bruker to innlegg. Da kan hun ha på bleia lenger, og hun er en stor-tisser. Har bare oppleved lekkasje når jeg ikke har hatt sjansen til å bytte, og varme dager hvor hun har drukket enorme mengder. For et barn som er normalt-tissende tror jeg ikke det skal være noe problem i det hele tatt. Avføring plukkes opp av rispapir som alltid legges i bleia. Om bæsjen ikke flyter fritt, behøver du ikke nødvendigvis å bytte bleie engang når ungen har bæsja; du kaster bare papiret med bæsjen i do. Noen ganger har dat kommet en del i selve bleia også, men det kan stort sett vippes i do, og vaskes bort ved håndvask. Vask på 70 grader tar alle flekkene. Jeg fikk kjøpt flesteparten av bleiene i USA og sparte vel ganke mye, så har du sjansen burde du gjøre det samme: om du kjenner noen som bor der kan du kjøpe og få bleiene sendt til dem, så sender de dem videre til deg. Vi har 25 bleier og det holder fint. Prisen er vel rundt 180-200,- pr. bleie. Mye som enkeltutgift, men det spares inn, spesielt om du begynner med en gang babyen er født, og de kan gå i arv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå