Gå til innhold

Er det mye forlangt at ungene behandles likt og rettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har besøk nå og minstemann får veldig mye oppmerksomhet i forhold til eldstemann. Og den oppmerksomheten eldste får er liksom halvhjerta. Er veldig sårt for meg å se 4 åringen ikke få like mye oppmerksomhet som broren som er 6 mnder. Det hjelper ihvertfall ikke på søskensjalusien, den blir bare større og større jo mer oppmerksomhet broren får

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si fra!!!!

jeg frykter at det motsatte skjer her jeg om jeg får en ny baby... Lille kommer til å bli skjemt bort over alle hauger fortsatt mens minstemann bare blir oversett.. men men vi får sjå.

Skrevet

Det er fort gjort aa bli litt vel ivrig med de nyeste skuddene paa stammen, jeg har selv gjort den feilen med niese/nevoe. Soesteren min sa ifra at jeg maatte behandle barna henne likt, og jeg skjerpet meg. Men det kommer jo an paa hvilket forhold du har til de besoekende om du foeler at du kan si ifra eller ikke da :)

Skrevet

Vi var veldig bevisste på det når jenta vår fikk lillebror. Vi pratet med alle venner og familie slik at de skulle gi jenta vår mest oppmerksomhet og snakke med henne først

Den lille bryr seg jo ikke, men det gjør hun. Det er veldig viktig føler jeg at vi gjør dem stolte og trygge på seg selv i rollen som storesøster eller bror. Det er ikke bra når føler seg tilsidesatt.

Fikk en del tilbakemeldinger fra de vi snakket med angående at vi håpet de prioriterte storesøsteren først. De fleste tilbakemeldingene var positive.

Skrevet

Føler jeg ikke kan si noe, det er søsken av mannen min som han har fått kontakt med nå i sommer, og det er første gang de er her

Skrevet

Da kan du ev. legge til kommentarer og gi storesøster en del oppmerksomhet.

Fortelle hvor flink hun er å hjelpe til eller hvor heldig lillebror er som har så snill storesøster hver gang de kommenterer noe positivt ang babyen...da tar de kanskje hintet etter hvert ;-)

Skrevet

Hehe....eller storebror i ditt tilfelle ;-)

Skrevet

Jeg hadde først forsøkt å få samtalen / oppmerksomheten over på størstemann. Blitt med han å fortelle om noe spennende vi hadde gjort, han kunne vist frem bilene sine, jeg kunne skrytt av hvor omsorgsfull og snill han er med de andre ungene i bhg osv. Hadde også forsøkt å holde oppmerksomheten på han lenge av gangen.

Hvis det ikke nytter hadde jeg snakket med gjestene etterpå / før neste besøk.

Skrevet

Sitter du på dib når du har besøk??

hehe, nei vet du hva: Si ifra til gjestene på en måte slik at barna ikke får det med seg. De mener sikkert ikke noe vondt med det men er nok bare litt ubetenksomme.

Skrevet

Hvis de ikke har to barn selv fra før tenker de ikke på det. Jeg har helt sikker gjort sånnt selv uten å vite bedre. Si ifra.

Skrevet

Her er det litt andreledes. Bestemor gjør forskjell på barnebarna sine......6mnd i mellom to av dei............mitt barn bandtanna.....

Skrevet

Seriøst eller et forsøk på å være morsom? ..Slik at barna ikke får det med seg ja - derfor etter besøket eller før nestegang.

Skrevet

sorry. skumma litt fort gjennom her.. Er gravid og yberhormonell og hissig ;)

Skrevet

Enig med deg :) Si ifra !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...