Gå til innhold

50% sykemeldt i ferien min. Hvordan er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er 50 % sm pga hodepine i svangerskapet. Har en uke med høstferie nå, og da jeg ringte for å forlenge sykemeldingen, sa legesekretæren noe om at jeg da hadde rett på å få ferien tilbake? Er det noen som vet noe om dette?

jeg tror ikke jeg kommer tilbake i full jobb, så da har jeg jo ikke noen dager å tas igjen ferien på! Går det ikke ann at sykemeldingen gjenlder fra neste uke av da så jeg slipper å tenke på dette?

Eller på andre siden er det jo fint å ha litt feriedager igjen...:)

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykemelding i ferien = samme antall feriedager til gode.

Skrevet

Vet ikke helt hvordan det der fungerer... men, dersom du får dem tilbake må du huske at inntil 10 eller 14 dager kan overføres til neste år.

Så om du ikke får brukt dem i år kan du søke om å få ta dem ut neste år i stedet...

Skrevet

Jeg ble 50% sykemeldt i dag pga bekken. Og denne uka er ferien min. Jeg bad legen skrive at den skulle gjelde fra Mandag neste uke så ikke arbeidsgiver må gi meg den uka på nytt. Gadd ikke sure miner på jobben:)

Men hadde legen min skrevet at den gjaldt fra nå så hadde jeg i realiteten hatt krav på noen dager på nytt i ferie.

Skrevet

For at du skal få ferien din igjen så må du være 100 % sykemeldt. Får ikkje ferie tilgode når du bare er 50% sykemeldt i ferien din!

Skrevet

Jeg var 50% sykemeldt i sommerferien min. Jeg søkte om å få overført halvparten til neste år, men fikk avslag på dette. Må være 100% sykemeldt for å kunne få igjen ferien.

Skrevet

Det er som de over her skriver.

Kun hvis du er 100% sykemeldt at du kan få ferie til gode.

50% gjelder ikke.

Skrevet

ok, takk for svar jenter:)

Skrevet

Sjekk ferieloven. (Se: www.lovdata.no) Så lenge ferien er i varighet av en uke eller mer er jeg ikke sikker på at det er riktig som det her sies at du ikke har rett på å få ferien igjen siden. Det er også mulighet til å få overført ferie utover det vanlige antallet virkedager på 10 dager. Dette avhenger av om det har vært mulighet for å ta ut ferien i ferieåret. (Mer aktuellt ved 100 % sykemelding.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...