Gå til innhold

erfaring med klyster på barn noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har ikke fått av seg noe siden forrige onsdag, og jeg har prøvd alt!! så nå fikk jeg beskjed fra helsesøster om at det var på tide med miniklyster.

Har dere noen erfaring med dette? gjør det like vondt som for oss voksne? :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har satt klyster på datteren min noen ganger. Hun syntes ikke det er så veldig stas, skriker litt.. Men det varer bare til jeg tar henne opp fra stellebordet. Tror ikke det gjør vondt, men det er nok litt ubehagelig ja.. Men når hun endelig har fått bæsjet blir hun skikkelig fornød:) Hehe !Som regel er det bare en liten "propp" som stenger litt. Klysteret løser den opp og så kommer det normal avføring etter det.

Skrevet

Hvor gammel er barnet ditt da? Vi hadde et lite barn innlagt der jeg jobber som måtte få tømt magen, han var 9 mnder og fikk en halv microlax.......

Skrevet

ja, det er det jeg og tror at det bare er en propp som har hardnet litt for mye som stopper det opp :) men hvor mye av klysteret har du brukt?

Skrevet

jenta mi er snart 3 år.. huff, må være fælt når det har gått så langt at enn blir innlagt for det :s

Skrevet

Man smører først tuppen ved å klemme ut litt av gelén, dytter den bare halvveis inn til merket (som viser hvor langt man skal dytte den inn på voksne). Og vi har brukt ca 75% av væsken. Og så må man huske på å fremdeles klemme på tuben når man tar den ut av rompa, sånn at man ikke lager vakumm og drar ut bæsjen.

Avføringa kan komme ummiddelbart, så legg en bleie under rompa:)

Skrevet

Så nå jeg at jenta di er 3 år gammel, da kan man godt bare bruke hele tuben.

Skrevet

tusen takk for svar og tips :) skal ned på apoteket og handle inn nå snart :) og bleia skal holdes klar så godt jeg bare kan!! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...