Gå til innhold

Hodepine og svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 + på vei og sliter noe voldsomt med hodepine. Har pågått en stund, og ser ikke til å gi seg med det første heller.

Kan det være noe jeg ikke får i meg (nok av)?

Eller er det rett og slett at jeg er sliten?

Skal bestille time til legen og få tatt en blodprøve, men lurer jo litt på om dette bare er en filleting;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har lest og hørt at et av symptomene til svangerskapsforgiftning er hodepine.så jeg hadde villa bestillt meg en time litt fort for å utelukke ting og tang.

lykke til!

Skrevet

Det er nok ingen fare... Jeg har også hodepine - hver dag!!! Å det har jeg hatt lenge. Vanligvis er det pga lavt blodtrykk eller lav blod prosent, å veldig ofte pga hormoner. Alt er fint hos meg, men hodepinen er der. Tror nok ikke du skal bekymre deg for at det er svngerskapsforgiftning, da pleier man ha proteiner i urinen, høyt blodtrykk og endel hevelser i kroppen.

Skrevet

Jeg er 16 uker, og sliter mye med hodepine. Har for så vidt alltid gjort det (spenningshodepine og migrene/lysskyhet), og det er hvertfall ikke bedre nå. Vet at jeg har lavt blodtrykk og at det er medvirkende. Har fått klarsignal fra legen på "vanlig" bruk av paracet, men skal ligge unna ibu-ting. Og migrene-medisin...

Bedre med et besøk for mye enn ett for lite hos legen!

Lykke til:-)

Skrevet

En venninne av meg var veldig plaget av hodepine da hun var gravid, og nå etter at babyen er født har det utviklet seg til migrene med oppkast. Kunne ikke vært verre! Hun har IKKE vært hos legen (verken når hun var gravid eller etterpå) så jeg oppfordrer deg virkelig til å ta en sjekk og se om det er noe som kan gjøres.

Lykke til:)

Skrevet

Et veldig godt kjerringråd jeg fant på nettet, mot migrene, er å holde hendene i så varmt vann man klarer en liten stund. Det skal visst gjøre sånn at blodårene i hodet trekker seg sammen, og jeg synes faktisk det fungerer på meg.

Skrevet

Oi takk for tipset Ingrid73, det har jeg faktisk aldri hørt før.. Skal teste det ut, selv om det har vært lite migrene og mest spenningshodepine nå i sv.skapet..

Skrevet

Hei. Jeg er veldig plager med migrene. Har tre sammenhengende dager i uken men migrene og oppkast... blir helt utslitt av det. Men jeg har begynt å gå til naprapat, og han knekker opp muskelspenningene.. så det kan være et tips til de med spenningshodepine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...