Gå til innhold

Betaler dere for barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer sånn på hvordan/hva jeg skal betale barnevakten.. Hadde satt pris på litt hjelp!

Det er kjæresten til min manns bror som sitter barnevakt, hun bor i kjellerleiligheten vår og er 17 år. Hun er lærling i barnehagen der 2-åringen vår går, og hun elsker å passe barn! Hun tilbyr seg ofte å sitte barnevakt, men det er sjelden vi er ute på noe, så det blir ikke så ofte vi nytter oss av tilbudet. I går satt hun her i to timer, etter at gutten vår var i seng, og jeg hadde satt fram litt snop, kjeks, drikke osv. Kjæresten var også med.

Hun sier hun synes det er kjekt å være barnevakt, for hun sitter bare i kjelleren uten noe å gjøre uansett.

Men hva gir jeg henne som takk for hjelpa? Penger? Hvor mye? Eller kjøpe noe til henne kanskje ("samle opp" noen barnevakttjenester og kjøpe noe "skikkelig")? Noen som har forslag?

Setter pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal jo først og fremst ikkje "blakke" deg på å ha ho som barnevakt da;-)hehe....

Men husker eg ein gang i tiden,for8 år siden,fekk 25 kr timen...100 kr for 2 timer er vel ok?!?!?!men ideen om å samle opp til nåke "større" høres jo og flott ..Min meining då....

Skrevet

For to timer slik med drikke og godt ville jeg ikke betalt.

Mere når det blir kveld min.5 timer så ville jeg betalt litt. Kanskje 300kr?

Skrevet

Vi betaler ikke familie når de sitter, men passepiken på 15år. Vet ikke om hun går under familie enda, men hvis hun bor i kjelleren, tilbyr seg selv og får mat og drikke hadde jeg nok ikke betalt. Kan heller gi en gave når hun har sittet noen ganger. Passepiken har vi normalt gitt 50kr timer for to barn. Iallfall på dagtid. Men maks 250 per kveld. Da får hun mat, drikke og snop. Ungene er tidlig i seng, så hun kan egentlig bare kose seg med tv og gode venner. (får alltid ha med seg noen)

Skrevet

Jeg er attpåklatt og har sittet mye barnevakt for mine nevøer og barn av vennepar til mine søsken de siste årene. Er det helg får en vanligvis hvertfall 100kr timen og noe å tygge på. Er jo faktisk ett vanvittig annsvar, hvertfall viss begge foreldrene er ute å nyter alkohol, sånn i forhold viss det skulle skje noe akutt, å kjøring o.l.

Mine søstre har betalt meg av og til, da har jeg pleid å få ett par 100kr for en kveld. Er jo noe annet når det er familie. Bodde også i underetasjen til min søster ett år, å da ble det mange slike 2-3 timers barnevakter der jeg fikk mat. En forventer ikke å få noe når en faktisk da hadde vært hjemme selv. Men er jo snart jul. Kjøp heller noe ekstra koselig til jul til hun!!! Da blir hun nok utrolig glad!!!

Skrevet

Takk for kloke svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...