lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Lillemor går i en barnehage hvor de praktiserer ART. (husker ikke hva det betyr). Hun går i den eneste barnehagen nord for Trondhjem som holder på med det. Hun er akkurat begynt å være med i ART gruppa, hun blir 3 år om 1 mnd.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 7. oktober 2008 Googlet det. ART betyr "Aggression Replacement Training"
nov/febmamma Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Barnehagen som sønnen min går i og jeg jobber i skal praktisere ART. De skulle starte opp nå i september, men jeg har ikke helt fått med meg om de har gjort det ennå. Jeg skal på kurs etterhvert, men jeg er ikke satt opp som ART trener i år. Den avdelingen jeg jobber på skal starte opp i november. Det er 4 åringene hos oss som får tilbudet. Slik jeg har forstått det er 3 åringene litt for små for opplegget, men det det kan jo hende barnehagen til jenta di har "lagt det litt ned", slik at også 3 åringene forstår. Det lille jeg har fått med med meg syntes jeg virket veldig bra. Ungene lærer seg å vurdere andre ut fra hva de er gode på, ikke hva de er dårlige på. Kan nok være veldig fint verktøy for å fjerne syndebukk stempler. Er veldig positiv til det både som mor og ansatt.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2008 Det er ikke så lenge siden vår barnehage begynte med dette, under 1 år siden tror jeg. De har veldig mange små barn i vår barnehage, er kanskje derfor 3 åringene får være med. Har forstått det slik at de må være fyllt 3 år fordi de må kunne snakke, og forstå det de driver med. Jeg synes det err veldig spennende. Vi har blitt lovt at vi foreldrene skal få "prøve oss" vi og. De har eget ART rom, og har ART time der 2 dager i uka.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2008 nov/febmamma hvor bor du? hvor i landet?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Hørtes spennende ut. Aldri hørt om dette jeg, så er nok ikke noe de driver med her nei.. Blir spennende å høre hvordan det blir videre:) Kanskje det er noe vi alle kan lære noe av så vi kan bruke som foreldre?
nov/febmamma Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Hele opplegget er i utgangspuktet utviklet for fanger i amerikanske fengsler, men er lagt ned til et nivå som også barn under skole alder kan ha nytte av. En del skoler bruker det også og det blir mer og mer vanlig her i Norge. Jeg har vært på et introduksjonskurs, og gleder meg til jeg skal på hoved kurset. Det går over 6 hele dager, så det er ikke noe det blir tatt lett på. Fler her som har vært borti det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå