Gå til innhold

Ehh...ville dere lånt penger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

(ops! litt "skravleinnlegg" dette!;-)

Vi har masse småtterier som bør gjøres hjemme, vask og badekar som lekker, MÅ ha en ny sovesofa siden gjesterommet er forvandlet til barnerom, noen nye persienner, bilen må på verksted (igjen!).

Pga vannlekkasje må vi "ta ute" en del penger av rammelånet.

Jeg vil egentlig ikke ta ekstra til "fjas", men mener vi bør ta litt ette litt, mens mannen mener at vi bør gjøre det nå - greit å bli ferdig med alt utestående....

Hvem heier dere på, meg eller mannen ? hehehehe......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig et helt teit innlegg....

Spm. er låne til "fjas" eller spare og kjøpe "fjas" litt etter litt...?

Skrevet

Hehe, er vel ikke teit innlegg vel! Jeg holder forøvrig med deg, og tenker at dette er ikke tiden for ekstrautgifter til "fjas", nå gjelder det å spare penger og bruke minst mulig. Kanskje handle det som evt. trengs på Finn.no?

Jeg tror at det blir trangt fremover, og at vi ikke helt har sett hva som kommer ennå. Har 80-tallet friskt i minne, da det fremdeles var et ordtak som het "sikkert som banken"......det viste seg jo å stå for fall, både bankjobber og bankinvesteringer gikk over ende så det sang.

Skrevet

Jeg mener helt klart at du er den fornuftigste, men forstår hans tankegang også.

Det kommer jo an på hvor mye det er snakk om også. Har dere økonomi til å klare en del til, så hvorfor ikke. Men såklart det smarteste er å spare opp til disse tingene:-)

Og det hjalp jo ingenting dette svaret.......Jeg holder litt med dere begge to:-) Men det er fordi jeg også tenker at det hadde jo vært deilig å bli ferdig:-)

Skrevet

Nå spørs det jo selvsagt hva "fjas" koster da??

Og det spørs på deres innkom pr.. mnd

Og det spørs på hva dere allerede har i gjeld.

Bortsett fra vannlekkasje, så høres det ikke ut som så store utgifter.

Det er deilig å få ting ferdig, men det er kjipt hvis dere må spise velling på julaften.

Hvis dere fortsatt fikser en renteøkning eller to, og fortsatt har til salt i maten tror jeg at jeg ville gjort det, lånt penger til "fjas".

Vi har nettopp tatt ut fra rammelånet, så vi fikk ferdig den ene støttemuren før snøen legger seg. Men det var "ikke mer" enn 35 000,-

Tja....var jeg til stor hjelp eller???? Not;-)

Men det med bilen er kjipt altså, for jeg hadde min på service her, og det var ikke mye å fikse. Men de klarte å skrive regning med gaffel, 7370,- skulle de ha.....blæ!

Skrevet

Takk for svar :- )

Vi får diskutere litt i kveld... Hadde vei enda hatt et bittelite boliglån, men vi har et stort, så litt til gjør kanskje ikke så mye fra heller til ;-)

Skrevet

Hmmm... jeg ville ha lånt, jeg. Hvis ikke det er snakk om en dullion, altså :)

Jeg liker å bli ferdig med ting, he he... Dere kan jo regne ut hvor mye differansen vil utgjøre, halvannet prosentpoengs rente i (la oss si) 10 måneder... Det blir ikke allverden og renta skal dessuten gå nedover om et års tid. En annen ting er forusigbarhet. Hvis dere tar "alt" nå, vet dere hvor mye lånet blir i lang tid fremover i stedet for å ha mindre utlegg stadig vekk...

Nei, jeg vet jammenmeg ikke hva som er lurest. Det som passer noen, er sikkert ikke det rette for andre. Men sånn gjør vi det i hvert fall, så lenge det ikke er snakk om diiiigre summer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...