Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 er nesten ikke på jobb, bare sykemeldt, kan man ta det opp med styrer om at vi som foreldre ønsker og få en ny stabil ped. leder? Bhg, plan er jo en fin ting og ha med ulike mål når den ikke blir oppfylt fordi ped. leder er sykemeldt.
Krusemynthe Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Altså...man får ikke ny ped.leder fordi en ped.leder er så uheldig å være mye syk. Man kan ikke ansette noen i en stilling som er besatt. Men jeg ville tatt det opp med styrer at planene ikke ble gjennomført fordi hun er syk. De andre må da kunne gjøre endel av det som står i planen uavhengig av ped.leder? Om dere er i en slik barnehage som ikke setter inn vikar, så ta opp dette som et problem opp mot det PEDAGOGISKE tilbudet - altså det som strekker seg utover tilsynet.
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 er det ped.leder 2/førskolelærer på avd da?hvis ped.leder er borte, vil det jo da være ped.leder2/førskolelærer som tar over hovedansvaret.... Hvilke mål tenker du på som ikke blir oppfylt? planer eller ansvarsfulljobb mål? hvis det ikke er noen annen førskolelærer på avd er det jo en selvfølge ta ikke alle mål blir oppfylt da de kanskje ikke helt vet hva de skal (komme rjo an på alder og erfaring). HVis de er forfå så må de kutte ned på planer for å ha en ansvarlig avd- dere kan ikke be om en ny ped.leder, og mna kn ikke miste jobben sin fordi man er syk. ikke at jeg ikke forstår deg da- som førskolelærer så er det viktog for meg at foreldrene i bhg min er fornøyde og trygge. det du evt ka gjøre erjo å ta en tlf til styrer og fortelle at du er bekymret for opplegget på avd og kanskje forslå at de ansatte som er der nå kan få litt mer oppfølging så de får gjennomført litt flere mål? Jeg går ut ifra ta de har vikar siden ped.leder er sykmeldt hele tiden, at de ikke er en for lite hver dag?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2008 Altså de har vikar, men det er en ufaglært ung jente på 20 år. Hun gjør en bra jobb, men det kan jo ikke erstatte at ped.leder er borte og ikke følger opp de ulike målene. Assistentene gjør kun det de må, bl.annet så skulle de ha høstuke, men pga at ped.leder på vår avdeling var sykemeldt så ble det ikke noe høstuke på avdelingen vi tilhører. Ungene var triste når de så at de andre avdelingene dro på tur for og høste potet og dra på bondegårdsbesøk. Det var ikke for lite personale på jobb denne uken høstuken skulle være. Får prøve og ta det opp med styrer,skjønner det kan være vanskelig og få tak i førskolelærer som vikar.
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 ta det opp med styrer du, men jeg vil tro at hvsi de har droppet aktiviteter som det så er det avtalt med styrer, og helt sikkert tatt en avgjørelse ut ifra hva de føler er forsvarlig i gjøre med en vikar osv. men hvis de tror de ikke kan gjøre noen ting uten å ha ped.leder på avd trenger de kanskje litt veileding, for så hjelpesløse burde de ikke være. og ped.leder burde ikke være nøklen til at ting skla skje på avd. jeg er hvertfall opptatt av at assistentene på avd min skla ta like mye del i hverdag som meg og ped.leder, selv om vi har hovedansvar på avd, og er dem som skriver planer osv ( de skal jo ha planlagt det sammen).
Alba44 Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Du kan gjerne snakke med styrer om det, men som du sikkert vet så er det veldig mangel på førskolelærere mange steder. Kan gi meg selv som eksempel: Er førskolelærer og jobber som ped.leder. Ble sykmeldt halvveis i svangerskapet, hadde 1 års barselspermisjon og har nå 1 år ulønnet perm. En assistent jobber i min stilling på dispensasjon, så avdelingen vil være uten førskolelærer minst 2,5 år. Dette er dessverre hverdagen mange steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå